عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد؛

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با ایجاد رشته‌‌های مورد نیاز بازار کار

تهران(پانا)- عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، مدارس فنی‌حرفه‌ای و هنرستان‌ها را محلی برای ممانعت از ورود بی دلیل به رشته‌های مازاد جامعه دانست و افزودیکی از راه‌کارهای هدایت درست محصلان هنرستان‌ها و فنی‌حرفه‌ای‌ها، ایجاد رشته‌های مورد نیاز بازار کار در جامعه است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با ایجاد رشته‌‌های مورد نیاز بازار کار

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌و‌گو با پانا درباره اهمیت مدارس فنی‌حرفه‌ای و هنرستان‌ها، گفت: «بسیاری از درس‌هایی که دانشجویان در دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان رشته‌های نظری در دبیرستان می‌آموزند، در زندگی و آینده شغلی برای آن‌ها بی‌فایده است. در حقیقت این مکان‌ها باعث انباشت اطلاعات بی‌حاصل است. مدارس فنی‌حرفه‌ای و هنرستان‌ها موجب می‌شود از ورود بی‌دلیل به رشته‌های مازاد جامعه جلوگیری شود.»

ایجاد مراکز فنی‌حرفه‌ای و هنرستانی برای آموزش ارزهای دیجیتال

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به این نکته که به برخی رشته‌ها در جامعه نیازمندیم، گفت: «یکی از راه‌کارهای هدایت درست محصلان هنرستان‌ها و فنی‌حرفه‌ای‌ها، ایجاد رشته‌های مورد نیاز بازار کار در جامعه است. رشته‌هایی که بازار کار خوبی دارد اما نیازمند دانش تجربی است، می‌تواند به رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و هنرستانی اضافه شود.»

وی ادامه داد:‌«برای مثال این روزها ارزهای دیجیتال بازار خوبی دارد و می‌توانیم مراکز فنی‌حرفه‌ای و هنرستانی برای آموزش ارزهای دیجیتال ایجاد کنیم. همچنین در این مراکز می‌بایست از اساتید مجرب و کارآزموده استفاده کنیم تا این دانش‌آموزان کار و حرفه را به درستی و کامل بیاموزند.»

رحیمی‌جهان‌آبادی در زمینه تعلیم نیروی کار تکنسین گفت: «دانش‌آموزان و دانشجویان زمانی که از کتاب‌های درسی به صورت حفظی محور علم بیاموزند بازدهی نخواهد داشت و تحصیلاتشان به کار نمی‌آید اما نیروهای تکنسین با فضای کار آزمایشی و تجربی تربیت می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار