سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد؛

آمادگی ایران برای ارائه تجربیات مقابله با گرد و غبار با کشورهای دیگر

تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت ایران آماده ارائه تجربیات خود در زمینه مقابله با گرد و غبار به کشورهای دیگر درگیر با این پدیده است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایران برای ارائه تجربیات مقابله با گرد و غبار با کشورهای دیگر

ایرج حشمتی در پانزدهمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار با ارائه گزارش دستاوردهای سفر تیم کارشناسی گرد و غبار کشورمان به عراق اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت مردمی و انقلابی در بحث مدیریت پدیده گرد و غبار این است که از توجه به کانون‌های داخلی گرد و غبار فراتر رفته و به موضوع کانون‌های خارجی گرد و غبار ورود کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر تیم کارشناسی گرد و غبار کشورمان به عراق و مذاکرات انجام گرفته با مسوولان عراقی گفت: باید دستاوردهایی که در این سفر به دست آورده‌ایم را با دیگر همسایگان‌مان به اشتراک بگذاریم و آمادگی خود را برای انجام اقدامات مشترک به منظور مدیریت کانون‌های گرد و غبار در این کشورها اعلام کنیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار که ۱۸ و ۱۹ شهریور به میزبانی کشور برگزار می‌شود را یک فرصت مغتنم برای طرح اقدامات ارزنده ایران در این حوزه عنوان کرد.

در این جلسه که با دستور کار ارائه گزارش دستاوردهای سفر تیم کارشناسی گرد و غبار به کشور عراق و تصمیم‌گیری درباره اقدامات آینده در همکاری‌های مشترک در زمینه مدیریت و مقابله با پدیده گرد و غبار برگزار شد، پس از ارائه گزارش دبیر ستاد، نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار