امام جمعه فشافویه در همایش سه ساله‌های حسینی:

محبت اهل بیت، مایه نجات زندگی است

فشافویه (پانا) - امام جمعه فشافویه، ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) بر تاثیر محبت در زندگی تاکید کرد و گفت آن چیزی که در این زندگی و حیات رنگ می‌بخشد محبت به اهل بیت است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
محبت اهل بیت، مایه نجات زندگی است

حجت الاسلام و المسلمین میثم درگاهی در همایش سه ساله‌‌های حسینی، محبت را یکی از عوامل موثر در رشد انسان دانست و افزود: محبت به انسان‌ها سمت و سو و نقش می‌دهد و باعث رشد آن‌ها می‌شود. محبت به امام حسین ، در زندگی نافع و در7 جایگاه نجات بخش است. جایگاهی که ائمه عزیز هستند و جایگاه‌های بزرگ و سختی که انسان هولناک است و به همین راحتی از این جایگاه نمی‌تواند استفاده کنند.

درگاهی تصریح کرد: جایگاهی که وجود نازنین پیغمبر اکرم(ص) می فرماید: «ما به فریاد شما می‌رسیم وقتی است که ملک الموت می‌خواد قبض روح کند، وقتی که انسانی می‌خواهد از این دنیا به آخرت کوچ کند و رهسپار شود، این کوچ بسیار سخت و نامحسوس است.» اُنس گرفتن زمان می‌برد، بنابراین لحظه‌ای که ملک الموت می‌خواهد قبض روح کند این محبت‌ها به فریادمان خواهد رسید.

امام جمعه فشافویه تصریح کرد: دومین جایگاهی که وجود نازنین پیغمبر اکرم (ص) فرمود محبت من به فریاد شما می‌رسد آن لحظه است که انسان را درون قبر، خانه برزخی قرار می‌دهند. وقتی از این دنیا می‌خواهیم کوچ کنیم، همه چیز در اختیار خودمان قرار دارد، خودمان عاقبت‌مان را می‌سازیم، حتی خانه خود هم در عالم برزخ را با اعمال و رفتارمان خودمان مهیا می‌کنیم.

درگاهی در پایان ایجاد ارتباط قلبی و معنوی را مایه نجات در زندگی دانست و گفت: اگر ما فرزندان و زندگی‌مان را به محبت اهل بیت و امیرالمومنین علی(ع) گره بزنیم، آنها حق بر گردن ما پیدا می‌کنند و به واسطه حقی که ما به آن دست می یابیم، از ما حمایت می‌کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: مریم محسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار