کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تبادکان خبر داد:

کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی منطقه تبادکان با کمک مدیران مدارس

تبادکان (پانا) - کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه تبادکان بیان کرد با کمک مدیران مدارس آسیب‌های اجتماعی منطقه تبادکان شناسایی شده و علت ظهور، بروز و تداوم آنها مورد بررسی و کنترل قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۹۷۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی منطقه تبادکان  با کمک مدیران مدارس

جواد دری پارسا، کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه تبادکان گفت: «سال گذشته نقشه خطرپذیری آسیب های اجتماعی منطقه تهیه شد و آسیب هایی که دارای اولویت بودند شناسایی شدند. یک سری از این آسیب ها اعتیاد خانواده ها و دانش آموزان به دخانیات و مواد مخدر بود؛ همچنین آسیب های ناشی از طلاق، ناهنجاری های اخلاقی و نزاع‌های دست جمعی که برای این موارد برنامه و اقداماتی پیش بینی شد.»

کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه تبادکان تصریح کرد:«در بحث مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در سطح دانش آموزی، برنامه مهارت های زندگی را دنبال کردیم. مهارت نه گفتن را در قالب کلاس‌هایی که برای دانش آموزان برنامه ریزی کرده بودیم به آنها آموختیم؛ از ظرفیت مشاورین و رابطین پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه استفاده کردیم و کلیپ ها و انیمیشن هایی در رابطه با همین موضوع در گروه های کلاسی مدارس و شاد در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.»

وی افزود: «یکی دیگر از اقدامات موثر انجام شده در سال گذشته تشکیل میز نماد بود که امسال هم با قوت بیشتری آن را انجام خواهیم داد. میز نماد متشکل از نهادهای برون سازمانی مثل بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و نیروی انتظامی است که برای دانش آموزان آسیب داده متناسب با موقعیت، اقداماتی را انجام می‌دهند.»

دانش آموز خبرنگار: مریم نورسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار