مدیر آموزش دانشگاه قم خبر داد

پذیرش بورسیه صنعتی رتبه‌های زیر 2 هزار کنکور در دانشگاه قم

دانشجویان علوم پایه در آموزش وپرورش استخدام می‌شوند

قم(پانا)- مدیرآموزش دانشگاه قم گفت داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 دارای رتبه 1 تا 2000 باشند، با انتخاب یکی از کد رشته‌های بورسیه صنعتی دانشگاه قم، پس از قبولی و ثبت‌نام در این دانشگاه، بورسیه صنعتی به آنها تعلق می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش بورسیه صنعتی رتبه‌های زیر 2 هزار کنکور در دانشگاه قم

محمود محمودی، مدیرآموزش دانشگاه قم در نشست خبری که امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری و مساعدت بنیاد ملی نخبگان استان قم، تعدادی بورسیه صنعتی به دانشگاه قم اختصاص داده شده است.
وی افزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 دارای رتبه 1 تا 2000 باشند و طبق دفترچه راهنما یکی از کدرشته های بورسیه صنعتی در دانشگاه قم را انتخاب کنند، پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه قم، بورسیه صنعتی به آنها تعلق گرفته و جهت انعقاد قرارداد به بنیاد ملی نخبگان قم معرفی می‌شوند.
محمودی اضافه کرد: این دانشجویان بعداز انعقاد قرارداد، کمک هزینه تحصیلی به صورت ماهانه دریافت کرده و پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در شرکت‌های مربوطه استخدام شوند، این کمک هزینه‌ها، شامل مبلغ 30 میلیون ریال برای دانشجویان مجرد و مبلغ 36 میلیون ریال برای دانشجویان متاهل می‌شود.
مدیر آموزش دانشگاه قم تصریح کرد: این دانشجویان در هر ماه در طول سال تحصیلی 50 ساعت در شرکت طرف قرارداد جهت آموزش‌های علمی حضور خواهند داشت و تعدادی از واحدهای آنها به صورت عملی خواهد بود.
محمودی در بخش دیگر به به تفاهم‌نامه پذیرش دانشجوی مشترک دانشگاه قم با دانشگاه فرهنگیان، اشاره کرد و گفت: داوطلبانی که علاقمند به شغل معلمی هستند و طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته یکی از کد رشته‌های ویژه پذیرش دانشجوی مشترک دانشگاه قم با دانشگاه فرهنگیان را در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی انتخاب کنند و در دانشگاه قم پذیرفته شوند، پس از پذیرش و ثبت نام، واحدهای تخصصی رشته مربوطه را همراه با تعدادی واحد عمومی در دانشگاه قم می‌گذرانند.
وی ادامه داد: این دانشجویان بعد از کسب شرایط لازم، می توانند در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل داده و باقیمانده واحدهای درسی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند، همچنین پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک دوگانه (دانشگاه قم و دانشگاه فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش) به عنوان معلم استخدام می شوند، محل خدمت این دانشجویان نیز در دفترچه راهنمای رشته مشخص شده است.
مدیر آموزش دانشگاه قم تاکید کرد: داوطلبان دارای رتبه 1 تا 2000 در صورت انتخاب هر یک از رشته‌های دانشگاه قم طبق جدول راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402،پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه، درصورتی که بورسیه صنعتی نبوده و یا حتی به صورت دانشجوی مشترک دانشگاه قم با دانشگاه فرهنگیان نیز پذیرش نشوند، در هر صورت کمک هزینه تحصیلی از سمت دانشگاه قم دریافت می کنند.
محمودی افزود: به داوطلبان رتبه های 1تا 1000، مبلغ 50 میلیون ریال و رتبه های 1001 تا 2000 نیز مبلغ 30 میلیون ریال در دو مرحله در نیمسال اول و نیمسال دوم، در طول تحصیل اعطا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار