وزیر آموزش و پرورش:

سازمان دانش‌آموزی یکی از سرمایه‌های آموزش و پرورش است

فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی منشأ بروز خصلت‌ها و فضیلت‌های انسانی از جمله ایثار و فداکاری در دانش‌آموزان است

شیراز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی را یکی از سرمایه‌های آموزش و پرورش برشمرد و افزود شاخصه فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کار گروهی است که منشا بروز خصلت‌ها و فضیلت‌های انسانی از جمله ایثار و فداکاری در دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی یکی از سرمایه‌های آموزش و پرورش است

‌رضا‌مراد صحرایی در سفر به شیراز و حضور در منزل دانش‌آموز شجاع حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و اعطای مدال افتخار شجاعت پیشتازان به این دانش‌آموز، گفت: دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی یاد می‌گیرند که با هم کار کنند، از یکدیگر یاد بگیرند و با کار گروهی فداکاری را یاد بگیرند، چون از مقدمات کار گروهی این است که به نفع گروه از خودگذشتگی کنید و ایثار و فداکاری از این کار‌های سازمان و فعالیت‌های این چنینی را شکل می‌‌دهد و قابل تحسین است.

وی ادامه داد: کار گروهی و یادگیری اینکه بچه‌ها با هم می‌توانند مشکلات را حل کنند برای هر کودکی که آن را بیاموزد یک سرمایه است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دشمنان اسلام یک زمانی در مقابله با نسل پیامبر (ص) می‌خواستند پیامبر(ص) را مقطوع‌النسل کنند و تمام اولاد پیامبر را شهید کردند تا آن فرهنگ رشد نکند اما رشد کرد و امروز در یک حمله تروریستی که اگر در اروپا اتفاق می‌افتاد چنین رشادتی دیده نمی شد کودکان ما فرار نمی‌کنند، نشان می‌دهد که ایثار و شجاعت جزئی از خون و فرهنگ این بزرگ مردان کوچک است و آینده بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود.

وی اظهار کرد: با بچه‌هایی که با این روحیه بزرگ می‌شوند شکست‌ناپذیری ما فراگیر خواهد شد و انشالله همین بچه‌ها در زمان خود با استواری و مقاومت حتما ما را در برابر بسیاری از مسائل بیمه خواهند کرد.

صحرایی با اشاره به شجاعت محمد‌مبین قدرتی دانش‌آموز اهل شهرستان کوار که در حمله تروریستی به جای فرار، به سمت پدر مجروحش و برای کمک به او می‌رود، گفت: این پیام خیلی روشنی برای اولیا است، فرزندان ما نعمات الهی هستند. ما باید کمک کنیم آن‌ها بر معنای فطرت الهی خود رشد کنند. بخشی از تربیت آن‌ها بر عهده مدرسه است اما اصل تربیت به عهده خانواده است.

وی با تاکید بر اینکه راه حل همه مشکلات ما در دستان خود ماست، ادامه داد: واقعیت این است که نسل جدید باید برای آینده تربیت شود و پیام من به پدر و مادرها این است که بچه‌ها را شجاع، متین، وطن دوست، با هویت و با ایمان تربیت کنند.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه نیرومند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار