استاندار خراسان شمالی:

بهره‌مندی از تجربیات و تفکرات تشکل‌های مردم نهاد، در مسیر توسعه ضروری است

بجنورد (پانا) - استاندار خراسان شمالی در همایش گرامیداشت هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت تشکل‌های مردم نهاد از افراد اثرگذار و مسئولیت‌پذیر جامعه هستند که می‌توان از تجربیات و تفکرات آنان در جهت توسعه استان بهره گرفت.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی از تجربیات و تفکرات تشکل‌های مردم نهاد، در مسیر توسعه ضروری است

محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد حلقه وصل مردم و دستگاه های اجرایی هستند، افزود: کوچک سازی دولت و واگذاری امور به مردم جزو سیاست های کلان نظام است که تشکل های مردم نهاد نیز یکی از این موارد است.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم با مطرح شدن موضوع مردمی سازی و انتخاب دستیار مردمی سازی توسط استانداران موجب شد تا حلقه وصل مردم با دولت قوی تر شود.

حسین نژاد افزایش و تسهیل ارتباط مدیران با مردم را با کمک روابط عمومی ها و تشکل های مردم نهاد ممکن دانست تا بدین طریق مطالبات مردم انعکاس یابد.

وی خاطر نشان کرد: تشکل های مردم نهاد می توانند گاهی مراقبت از یک موضوع، نظر دهی در خصوص یک پروژه را هم انجام دهند.

استاندار خراسان شمالی به موضوع پیش ثبت نام انتخابات اشاره کرد و گفت: در پیش ثبت نام انتخابات آمار قابل توجهی به ثبت نام بانوان اختصاص یافته است.

در ابتدای این نشست نمایندگان برخی تشکل های مردم نهاد استان موضوعاتی همچون ضرورت نگاهی نو و روشنگری به ماهیت تشکل ها، افزایش سهم تشکل ها در تصمیم سازی ها، جدی گرفته شدن مسئولیت‌های اجتماعی تشکل ها، افزایش نقش آفرینی در توسعه راهبردی تشکل ها، بهبود مستمر فرایند و روحیه مطالبه گری با همراهی مسئولان، گسترش موضوع آموزش و ضرورت همکاری ادارات با تشکل ها، توجه به زیر ساخت های ورزش بانوان، هدایت بانوان و به ویژه دختران نوجوان به میادین ورزشی، توجه به خانواده های زندانیان را مطرح کردند.

خبرنگار: داوود رشیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار