معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس یکی از مهم‌ترین موضوعات اجلاس روسای کشور است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت بازگشایی مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که همه فعالیت‌ها مانند ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فضا و تجهیزات،  ثبت‌نام دانش‌آموزان، ثبت و سفارش کتب درسی را در بر می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس یکی از مهم‌ترین موضوعات اجلاس روسای کشور است

محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در زمینه برگزاری اجلاس مدیران کشور گفت: اجلاس مدیران یک برنامه‌ هم‌اندیشی است که هر ساله برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسات همه مسولین آموزش متوسطه اعم از مدیران مناطق دور هم جمع می شوند و در زمینه های مختلف به‌ویژه بازگشایی مدارس در سال آینده گفت‌وگو می‌کنند.

امسال سی‌ و هفتمین دوره اجلاس به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.

میرکاظمی تصریح کرد: با توجه به اولویت های اعلام شده توسط وزیر آموزش و پرورش، ۱۰ کارگروه تشکیل شده است که به موضوعات مختلف مانند نقشه راه سند تحول، توجه به مدارس عادی و دولتی، ارتقاء کیفیت مدارس و موضوع بازگشایی مدارس می پردازد.

وی افزود: هر ساله موضوع بازگشایی مدارس یکی از مهم‌ترین موضوعات است. این موضوع ابر برنامه وزارت آموزش و پرورش است که همه فعالیت ها مانند ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فضا و تجهیزات، ثبت نام دانش آموزان، ثبت و سفارش کتب درسی را در بر می گیرد.

میرکاظمی تصریح کرد: هر کدام از موضوعات به یکی از استان ها واگذار شده بود و دبیرخانه آن در استان مستقر بود. موضوع بازگشایی مدارس به استان اصفهان واگذار شده بود که همکاران ما در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نظرات دیگر استان ها را جمع‌بندی کردند. در بحث بازگشایی مدارس اولویت بازگشایی مدارس امسال تقویت مدارس دولتی است.

کاظمی ادامه داد: در این راستا برنامه هایی مانند ارتقاء توسعه‌ حرفه ای مدیران، ارتقاء مدیریت در مدارس، برنامه محوری در مدارس، بهبود فضای مدارس و بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری، برگزار می‌شود.

وی با بیان‌اینکه اولویت بازگشایی مدارس امسال تقویت مدارس دولتی است، گفت: در این راستا برنامه هایی مانند ارتقا توسعه‌ حرفه ای مدیران، ارتقاء مدیریت در مدارس، برنامه محوری در مدارس، بهبود فضای مدارس و بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری، اجرا می‌شود و انجام همه این فعالیت ها برای آغاز مهری بانشاط است.

دانش آموز خبرنگار : امیر حسین سلطانی،امیرحسین مکارمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار