نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چرا تذکرات رئیس و نایب رئیس شورای شهر ثبت نمی‌شود؟

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران درخصوص آمار تذکرات رئیس و نایب رئیس شورای شهر تهران توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
چرا تذکرات رئیس و نایب رئیس شورای شهر ثبت نمی‌شود؟

پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا درباره برخی آمارها که در فضای مجازی درخصوص میزان تذکرات اعضای شورای شهر تهران منتشر شده و بر اساس آن رئیس شورای شهر تهران تنها یک تذکر و نائب رئیس شورای شهر بدون تذکر بودند، توضیح داد: «آنها که موضوعات صحن شورای شهر تهران را دنبال می‌کنند و درجریان اخبار آن هستند، می‌دانند که نسبت به موضوعات مختلف واکنش نشان داده شده اما آنچه که مرسوم است، رئیس و نایب رئیس شورای شهر معمولا به شهرداری تذکر نمی‌دهند و مواردی را که احساس می‌کنند دچار اشکال است، به شهرداری اعلام می‌کنند تا تصحیح شود.»

وی ادامه داد: «مشکلات زیادی که ذر طول هفته به ما منتقل می‌شود و یا در سطح شهروجود دارد، با هدف رفع مشکل به شهرداری اعلام می‌کنیم. در مجلس هم اینگونه است. مگر رئیس و نواب رئیس مجلس چقدر تذکر می‌دهند؟ عموما تذکرشان را درصحن مطرح می‌کنند.»

سروری اضافه کرد: «ریاست شورای شهر درآغاز هر جلسه شورای شهر در خصوص موضوعات و مشکلات روز صحبت می‌کند. چه ضرورتی دارد که وقتی می‌تواند موضوعی را به صورت مستقیم به شهرداری اطلاع دهد و پیگیری کند، آن را به صورت تذکر مطرح کند؟ نمایندگان تذکر می‌دهند اما عرفی نیست که رئیس و نائب رئیس (که می‌توانند به صورت مستقیم تذکراتشان را مطرح کنند و تذکراتی که شفاهی اعلام می‌کنند ملاک عمل قرار گیرد) به صورت کتبی تذکر دهند.»

نایب رئیس شورای شهر تهران یادآورشد: «اگر میزان تذکرات رئیس و نایب رئیس شوراهای گذشته را (چه شورای اصلاح طلب و چه اصولگرا) مرور کنیم، می‌بینیم که عموما تذکرات رئیس و نایب رئیس ثبت نمی‌شده و تنها آن را اعلام می‌کردند و همان تذکرات شفاهی ملاک عمل قرار می‌گرفت. این عدم ثبت تذکر، نشانه ناکارآمدی نیست... مگر آقای چمران با تسلطی که بر موضوعات شهری دارند، کم مشکلات شهری را با عتاب و خطاب در صحن مطرح کردند؟ موارد مطرح شده هم پیگیری شده است. شاید همان تذکر که ثبت شده هم تذکری جمعی بوده که امضا کرده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار