معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

جذب بازماندگان از تحصیل در آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت آذربایجان غربی در شاخص پوشش تحصیلی پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد که باید در قالب طرح‌های مختلف، جذب بازماندگان و بویژه طرح شهید "محمودوند" مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جذب بازماندگان از تحصیل در آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد

کاظمی ۱۹ مرداد در جلسه ستاد پروژه مهر که در اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: شناخت از وضعیت موجود مناطق، گام نخست در فرآیند برنامه‌ریزی برای نظام تعلیم و تربیت است و در پی آن سیاستگذاری مداخله‌ای برای تغییر در وضعیت موجود راهگشا خواهد بود.

وی گفت: بهبود و ارتقا شاخصهای عمومی و اختصاصی حوزه متوسطه استان نسبت به سالهای گذشته‌ مشهود است.

وی گفت: تحقق کامل و دقیق فرآیند ثبت نام تا پایان مرداد، در ساماندهی نیروی انسانی، شناسایی و پیشگیری از ترک تحصیل نقش بسزایی دارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: ۷۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی مشغول تحصیل هستند لذا ارتقا آموزشی و پرورشی مدارس عادی دولتی اولویت سال تحصیلی آینده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

کاظمی تصریح کرد: توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس عادی دولتی با رویکرد برنامه محوری و آیین نامه اجرایی مدارس در دستور کار خواهد بود.

وی گفت: ارتقا برنامه‌های یاددهی و یادگیری در مدارس عادی دولتی و اولویت این مدارس در اختصاص سرانه دانش آموزی از جمله راهبردهای وزارت خواهد بود.

وی مشارکت اولیا در فرآیند تعلیم و تربیت را بسیار مهم و کلیدی دانست و گفت: در این راستا رویداد الف تا بهترین تجربه عملی برای ماست.

وی گفت: مهارت‌آموزی در هر سه دوره آموزشی مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است و در این خصوص باید آموزش معلمان و بهره گیری از تجهیزات کلیه مدارس در دستور کار قرار گیرد.

کاظمی افزود: توازن رشته‌ای با تمرکز بر افزایش سهم رشته ریاضی فیزیک و رشته‌های فنی در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار