مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

جهاد تبیین و جهاد تصمیم دو نقش بی بدیل خبرنگاران است

ساری(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران طی پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: امروزه جهاد تبیین و جهاد تصمیم دو رسالت مهم است که خبرنگاران نقش بی بدیل در این دو جهاد ایفا می کنند‌.

کد مطلب: ۱۳۹۳۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین و جهاد تصمیم دو نقش بی بدیل خبرنگاران است

در پیام حسین کمالی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«نون و القلم و ما یسطرون» سوگند به قلم و آنچه می نگارد.

در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فناوری نام می برند، قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی است و ۱۷ مرداد هر سال به پاسداشت قدردانی پاسداران عرصه قلم، مزین به نام روز خبرنگار شده است.

«خبرنگاری؛ عرصه‌ای ستودنی و بصیرت افزا وَ خبرنگاران ممیزانِ مرزِ "حقیقت" و "پساحقیقت" بی‌شک یکی از گروه‌های انسانی که در طول تاریخ همواره خوش درخشیده و نام نیکی از خود برجای گذاشته‌اند، به‌ طوری که جامعه با حس قدرشناسی از «خبرنگاران» و اصحاب قلم و رسانه یاد می‌کند.
امروز دو رسالت پیش روی همهٔ ماست و خبرنگاران می‌توانند در این دو وظیفهٔ همگانی نقشی بی‌بدیل ایفا کنند: جهاد تبیین و جهاد تصمیم. تدر جهاد تبیین، مقابله با جریان تحریف و امیدآفرینی اصلی‌ترین جهادی است که راه حقیقت‌جویان را از دروغ‌پردازان جدا می‌کند.
جهاد دیگر، جهاد تصمیم است که مسئولان و کارگزاران نظام در آن وظیفهٔ اصلی را بر دوش دارند اما خبرنگاران در مقام پرچمداران مطالبه و نقد می‌توانند به تحقق هر چه بهتر این ضرورت یاری رسانند. در این جهاد، خبرنگاران حقیقت‌جو باید پیش‌قراول مطالبهٔ نیازها و خواسته‌های مردم از مسئولان باشند و با نقد دلسوزانه و منصفانهٔ کاستی‌ها و اشکالات، در جریان خدمت به مردم و رشد و توسعهٔ ایران اسلامی عزیزمان، نقش‌آفرین باشند.

مصادف شدن روز خبرنگار با ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) این پیام را یادآور می شود که همان طور که سالار شهیدان چراغ حقیقت و نورانیت اسلام را در برابر یزیدیان با جان نثاری فروزان نگه داشت و قهرمانانه از تحریف اسلام جلوگیری کرد؛ امروز هم خبرنگاران باید به تاسی از مکتب امام حسین(ع) و راویان غیور واقعه کربلا، روایتگر صحیح آرمان های انقلاب اسلامی و پیشرفت های حاصل از مردم‌سالاری دینی در برابر جبهه استکبار باشند.

حسین کمالی
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار