خبرنگاری یعنی چراغی در تاریکی

برای خبرنگار بودن در ابتدا باید عاشق باشید تا قلم بزنید، زیرا قلم زدن بدون عشق به هیچ عنوان قابل خواندن نخواهد بود و برای چراغ بودن در تاریکی باید با نور عشق روشن شوید.

کد مطلب: ۱۳۹۳۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاری  یعنی چراغی در تاریکی

خبرنگار باید بداند و می‏‌داند که آن کس که آگاه‏‌تر است مسئول‏‌تر خواهد بود، مسئول در قبال ملت و کشور ، مسئول در قبال باورها و اعتقادات مردم، مسئول در قبال منافع ملی، مسئول در قبال تجاوز فکری و اندیشه‏‏‌های بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی، مسئول در قبال اخلاق جامعه؛ مسئول در قبال کژاندیشی و کژرفتاری‏‌های مدیران کشور و این مسئولیت و مسئولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی‌آفریند بلکه راه رسیدن به کمال را دراین حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‏سازد و خبرنگار به جایگاهی می‏رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‏بیند.

خبرگزاری پانا دنیای بسیار وسیعی را مقابل چشمانم آورد تا زیباتر ، جسورانه‌تر و شجاع‌تر به اطرافم بنگرم و حالا خود را در قبال مشکلات مردم و به خصوص دانش‌آموزان و فرهنگیان مسئول می‌دانم.

قلم من همچون شمشیری تیز و برنده بر پیکر کسانی که در مقابل حق ایستاده‌اند خواهد نواخت و در این راه به هیچکس رحم نخواهم کرد و هیچگاه منافع خود را بر حق ارجحیت نخواهم داد.

خبرنگاران دانش‌آموز پانا ، نوجوانان شجاع ایران‌زمین، به قدری شجاع و جسور شده‌اند که در مقابل تمام مسئولین، دست بالا دارند و با قلم حق‌نویس خود به رسالت خبری خود ایمان دارند.

مطالبه‌گری شاید در گفتار آسان باشد ولی قطعا بسیار سخت است زیرا باید از تمام زوایا یک مشکل را دید تا اشتباهی رخ ندهد و آبروی فردی به خطر نیوفتد ، مسئولیت اجتماعی ما خبرنگاران ایجاب میکند که مطالبه‌گر باشیم و صد البته مطالبه حق کنیم و از مسئول روبرو در هر جایگاهی واهمه‌ای نداشته باشیم تا بتوانیم در جامعه خود اثرگذار باشیم.

زندگی یک خبرنگار همیشه درگیر چالش‌هایی است که گاها خطرناک هستند، برای خبرنگار ساعت کاری وجود ندارد و ۲۴ساعته و برخط در حال تلاش برای آگاهی رساندن به مردم است، مکان کار خبرنگار اتاق یا دفتر نیست، خبرنگار کف میدان همیشه حاضر است، جنگ باشد یا صلح، غم باشد یا شادی؟ هوا طوفانی باشد یا آرام فرقی ندارد خبرنگار همیشه حاضر است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری‌اسلامی ایران در مزارشریف است که به همین دلیل این روز را "روز خبرنگار" نامگذاری کرده‌اند.

در پایان روز خبرنگار را به تمام همکارانم و علی‌الخصوص دانش‌آموز خبرنگاران پانا پاکدشت تبریک می‌گویم و امیدوارم در رسالت خود موفق باشند.‏

عباس‌رحیمی رابط خبرگزاری‌پانا در پاکدشت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار