در کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای شهرستان میانه مطرح شد:

امروز قشر نوجوان نیازمند مدیریت مصرف رسانه از سوی خانواده‌ها هستند

میانه (پانا) - کارگاه آموزشی یک روزه سواد رسانه‌ای به همت بسیج فرهنگیان شهرستان میانه برگزار شد و در این کارگاه بر نیازمندی مدیریت مصرف رسانه از سوی خانواده‌ها برای قشر جوان تاکید شد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
امروز قشر نوجوان نیازمند مدیریت مصرف رسانه از سوی خانواده‌ها هستند

در ابتدای این کارگاه، رحیم احمدی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه ضمن خیرمقدم گویی به معلمان گفت: برگزاری کلاس‌های سواد رسانه ای نیاز امروز تمامی اقشار جهت استفاده درست از رسانه است و معلمان به جهت ارتباط تربیتی با دانش آموزان باید مجهز به سواد رسانه باشند.

محمد بیرامی فرمانده سپاه میانه بر استمرار کارگاه ها و کلاسهای سواد رسانه ای به خصوص برای قشر فرهیخته فرهنگی تاکید کرد و گفت: امروز فعالیت موثر در فضای مجازی و مقابله با جنگ نرم دشمن اولویت برنامه های بسیج است.

رضا نورزاد مسئول نهضت سواد رسانه ای بسیج آذربایجان شرقی با اشاره به الگوپذیری دانش آموزان از معلمان گفت: امروز تمامی سنین در مقابل هجمه های رسانه ای دشمن قرار دارند و راه حل در امان ماندن از این هجمه ها آگاهی و داشتن سواد رسانه ای است.

وی با بیان ویژگی های دهه هشتادی ها و نقش رسانه در تقویت آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان افزود: نسل امروز نیازمند شناخت علایق و نحوه برخورد با آن است و سطح آگاهی اعضای خانواده نیز در مسیر هدایت صحیح این نسل بسیار تاثیرگذار است.

نورزاد، پرخاشگری، کاهش تمرکز، کاهش هوش، الگوی غلط، توهم آگاهی از جمله آسیب های رسانه عنوان کرد و افزود: دشمن بر مصرف رسانه قشر نوجوان و جوان برنامه ریزی کرده است و اگر خانواده آن را مدیریت نکند باعث ایجاد آسیب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار