عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درگفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد انسجام نظری و عملی برای جرم‌انگاری اهانت به ادیان

اهداف هتک حرمت قرآن کریم فرا‌تر از اسلام‌هراسی است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت برای جرم‌انگاری اهانت به ادیان، ایجاد انسجامی نظری و عملی لازم است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این موضوع پیشگام است.

کد مطلب: ۱۳۹۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد انسجام نظری و عملی برای جرم‌انگاری اهانت به ادیان

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در راستای اهانت به قرآن کریم، اظهار کرد: «این نشست می‌تواند مقدمه واکنش‌های جدی سازمان کنفرانس اسلامی باشد. به نظر من کشورهای اسلامی باید منسجم و متحدتر با کشورهای اروپایی برخورد کنند.»

وی افزود: «اسلام تنها برای ایرانیان یا مسلمانان نیست بلکه برای تمام بشریت است و پیام آن نیز صلح و فضیلت‌های انسانی است. بهترین راهکار، ایجاد انسجام و وحدت نظر و وحدت عمل در مقابل تحرکات اسلام‌هراسانه غربی‌هاست.»

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با بیان اینکه اهداف هتک حرمت قرآن کریم فراتر از اسلام‌هراسی است، گفت: «این موضوع توسط اشخاص شکل نگرفته است به نظر می‌رسد پشت این تحرکات، جریانات، تشکل‌ها یا دولت‌ها قرار گرفته‌اند. اگر این اهانت، یک حرکت فردی بود، می‌توانستیم آن را جرم سیاسی تلقی کنیم. در هر صورت اهانت به ادیان، خلاف موازین حقوق بشر است و نباید ساده‌انگارانه از آن عبور کرد.»

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: «تجاوز تنها به خاک ترجمه نمی‌شود بلکه تجاوز به حریم‌های اعتقادی انسان‌ها، جوامع و ملت‌ها یکی از تجاوزهای موثر است که باید با آن مقابله کرد. ما می‌توانیم با پیگیری‌های مستمر، جرم‌انگاری اهانت به ادیان را وارد متن‌های حقوقی بین‌المللی کنیم تا این قضایا در منشورهای بین‌المللی ثبت شود. شکل‌گیری و ایجاد یک انسجام نظری و عملی لازم است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این موضوع پیشگام است.»

‌شب گذشته هجدهمین نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد. حسین امیرعبداللهیان در این نشست ضمن ارائه راهکار برای جرم‌انگاری توهین به ادیان، از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواست نسبت به انتصاب فرستاده ویژه سازمان در امور اسلام‌هراسی اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار