مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

فعالیت رسانه ها در راستای آرمان های انقلاب باشد

خرم آباد (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت رسانه‌ها در جامعه امروز، رسالت بسیار بزرگی بر عهده دارند که در راس همه آن‌ها حفظ آرمان‌های انقلاب در کنار تنوع سلیقه‌هاست.

کد مطلب: ۱۳۹۰۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت رسانه ها در راستای آرمان های انقلاب باشد

منصور احمدی در دیدار با منتخبان هفتمین دوره انتخابات خانه مطبوعات لرستان، ضمن تسلیت و گرامیداشت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و آرزوی موفقیت برای افراد راه یافته به خانه مطبوعات، اظهار کرد: رسانه‌ها در جامعه امروز، رسالت بسیار بزرگی بر عهده دارند که در رأس همه آن‌ها حفظ آرمان‌های انقلاب در کنار تنوع سلیقه‌هاست.

وی بیان کرد: مقوله انتخابات خانه مطبوعات با همه کم و کاست‌ی ها، نقاط قوت، نقاط ضعف و چالش‌هایش بدون حاشیه و مشکل برگزار شد و امروز مطبوعات و رسانه‌های لرستان وارد یک مرحله جدید و رویداد تاریخی شده‌اند که قطعا برای همه اعضای مطبوعات استان رویدادی نو، نیک و انرژی بخش است.

احمدی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای خانه مطبوعات قبلی «دور ششم» ادامه داد: انشاءالله این دوره یک رویداد جدید و سرآغاز مرحله‌ای برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر رسانه‌های استان به دور از تمام سوابق ذهنی گذشته و احیانا کدورت‌ها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه، رسانه‌ها، رسالت بسیار بزرگی بر عهده دارند، گفت: وظیفه ما بیش از هر چیزی و به عنوان اولین وظیفه باید حفظ آرمان‌های انقلاب و پاسداری از خون شهیدان باشد و در کنار هر نوع سلیقه فکری که خود لازمه استمرار فعالیت‌های سیاسی هم است، هیچ چیزی را بر آرمان‌های انقلاب و شهدا ترجیح ندهیم.

وی ادامه داد: دومین موضوعی که باید در راستای رسالت مطبوعاتی مورد توجه همه اعضاء خانه مطبوعات و خبرنگاران لرستان باشد، نقش‌آفرینی و کنش‌گری در رویدادهای مهم است.

احمدی ادامه داد: جامعه ما آبستن حوادث مهمی در سال گذشته بود و ممکن‌ است چنین حوادثی در سال آینده یا سال‌های آتی هم شکل بگیرد که لازم بوده در این راستا نیز کنش‌های خوب و صحیح داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در شرایط امروزی همه ما باید در حال مجاهده دائم باشیم، گفت: خانه مطبوعات باید ملجاء سیاست‌های راهبردی برای رسانه‌ها باشد زیرا ممکن است در سال‌های آتی شاهد جنگ‌های جدیدی نیز باشیم و لازم است خودمان را در عرصه رسانه به این دانش و شناخت‌ها مجهز کنیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس نیز بر کنش‌گری و نقش‌آفرینی خانه مطبوعات و در نهایت رسانه‌های استان، تأکید می‌شود.

احمدی ادامه داد: سومین موضوع مهم دیگر نیز امر جهت تبیین است و باید در این زمینه نیز سیاست‌های کاربردی و نافذی برای جهاد تبیین داشته و در این امر نیز روزآمد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: دشمن همواره در حال ایجاد و تعمیم سناریوهای جدید است و تلاش می‌کند که حتی یک مورد یا مشکل را به عموم تعمیم بدهد پس لازم است خانه مطبوعات و رسانه‌های استان در این زمینه نیز هوشمند باشند.

وی آموزش و پژوهش در عرصه اطلاع رسانی را از ضروریات توسعه رسانه‌ای استان، دانست و افزود: کسب علوم مرتبط و گذراندن دوره‌های تخصصی و برنامه‌ریزی و به روزآوری این فعالیت‌ها، باعث می‌شود تا خبرنگاران فعال و موفقی داشته باشیم.

احمدی ادامه داد: ارتقا شخصیت رسانه‌ای استان نیز موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه اعضای خانه مطبوعات باشد و وظیفه داریم در این راستا نیز مرجعیت رسانه‌ای را در اختیار رسانه‌های متخصص، متعهد و دارای مجوز قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: عملکرد ما باعث می‌شود که معیار سنجش و الگوی مردم باشیم پس باید مرجعیت رسانه‌ای را به افراد متعهد، تحصیل کرده و توانمند قرار دهیم تا برخی به صورت سلیقه‌ای منشاء صدور خبر نباشند.

وی تلاش برای دستیابی به رفاه مناسب و مطلوب برای خبرنگاران را که از اقشار کم درآمد جامعه هستند، مورد تأکید قرار داد و افزود: این مسأله نیز باید در دستور کار خانه مطبوعات باشد و در این راستا ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت پس هرچه می‌توانید برای رفاه قشر رسانه‌ای تلاش کنید.

احمدی لزوم تغییر در ساختار و فعالیت‌ها جهت ایجاد انگیزه در مخاطبین را از دیگر وظایف مهم خانه مطبوعات دانست و بیان کرد: نوع برنامه‌ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که خواننده و مخاطبین ما متوجه تغییرات صورت گرفته باشند.

وی ادامه داد: در واقع باید نشان بدهیم که عملکرد رسانه‌ای ما رو به بهبود است که در این زمینه نیز لازم است شاخص‌های مشخصی داشته باشیم و تغییر رو به ارتقا را در اولویت‌های کاری خود قرار بدهیم تا خبرنگاران نیز با دلگرمی و انگیزه بیشتر، ادامه فعالیت دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه خانه مطبوعات تنها تشکل رسمی حوزه رسانه است، گفت: همانگونه که آمارها نشان می‌دهد، میزان مشارکت در برگزاری انتخابات این دوره، افزایش یافته و خوشبختانه فراد دلسوز با توان تخصصی نیز در این خانه حضور دارند پس لازم است از همه ظرفیت این تشکل برای توسعه استان هم استفاده کرد.

احمدی تأکید کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با همکاری و همراهی خانه مطبوعات در حوزه‌های مختلفی از جمله جهاد تبیین، قرآن و اخلاق عمومی و کنش فعال در برابر رویدادهای روز جامعه، حمایت‌های مطلوبی از خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روز خبرنگار نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری این روز در کنار خانه مطبوعات خواهیم داشت و پیشنهاد می‌کنیم برای آغاز کار نیز به همکاری معاونت فرهنگی اداره‌کل نیز یک رویداد فرهنگی در حوزه رسانه، طراحی و اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار