تعمیق و ارتقای فرهنگ عاشورایی درمیان دانش آموزان، از اهداف آموزش و پرورش شهر تهران است

دانش‌آموزان عاشورایی شهر تهران در سوگواره احلی من العسل، لبیک یاحسین سر دادند

تهران(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به سوگواره احلی من العسل تعمیق و ارتقای فرهنگ عاشورایی درمیان دانش آموزان را از اهداف آموزش و پرورش شهر تهران برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تعمیق و ارتقای فرهنگ عاشورایی درمیان دانش آموزان، از اهداف آموزش و پرورش شهر تهران است

٣هزار دانش‌آموز عاشورایی از مناطق ۱۹ گانه شهر تهران، با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن(ع) و تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس، صبح امروز مصادف با ششم ماه محرم؛ روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با حضور پرشور در سوگواره احلی من العسل؛ لبیک یا حسین (ع) سر دادند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران پیش تر، ایام محرم را فرصت مناسبی برای تبیین مکتب عاشورا و سوگواره «احلی من العسل» را در راستای تبیین شخصیت الگویی حضرت قاسم (ع) برای دانش آموزان دانسته و گفته بود: تعمیق و ارتقای فرهنگ عاشورایی در میان دانش آموزان، از اهداف آموزش و پرورش شهر تهران است و امیدواریم با مراسم ها، تولیدات فرهنگی و برنامه های فرهنگی بتوانیم شخصیت ارزشمند حضرت قاسم(ع) رابه عنوان یک الگو برای نوجوانان و جوانان دانش آموز بیشتر از قبل تبیین کنیم.

در این مراسم که با حضور سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین کرمی؛ خطیب هیئت رزمندگان اسلام و جمعی از مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران با اجرای سرودهای دینی- مذهبی و همچنین مداحی توسط دانش آموزان همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی با بیان اینکه سلوک حضرت امام خمینی رحمه‌الله و برنامه عملی ایشان از سنین نوجوانی آغاز شد خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان نیز باید از اکنون برای آینده خود برنامه تربیتی داشته باشید زیرا نوجوانی، دوران حساسی است که انسان در پی به ظهور رساندن شخصیت اجتماعی خود است و اگر در این زمان لغزش کند نتایج خوبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان در آماده ترین سن و شرایط پذیرش هستند و قلب آنها مانند یک زمین حاصلخیز برای کشت است، افزود: روزی رهبر انقلاب اسلامی فرمودند رهبر ما آن طفل ١٣ ساله ای است که جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرد و بسیاری از همسالان شما در زمان دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و جانفشانی ها کردند.

حجت الاسلام کرمی گفت: آتیه کشور به دست شما نوجوانان است و از اکنون باید برای آینده خود و کشور برنامه داشته باشید تا هرچه بیش از پیش از هر نظر بالنده تر و شکوفا تر باشید زیرا شما امید تمام دلبستگان به انقلاب هستید.

وی خطاب به دانش آموزان خاطرنشان کرد: یادتان باشد دوران نوجوانی، دورانی است که در شدید ترین حالات روحی و احساسی قرار دارید و باید سعی کنید به ساختار رفتار و عقاید خود توجه داشته باشید که در این ایام نقش دوستان شما بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی با تاکید بر اهمیت ارتباط با خداوند افزود: بهترین دوست و رفیق خداوند متعال است که همه جا همراه و کنار انسان است لذا باید پایه های این رفاقت را در همین دوران تحکیم کنید.

وی ضمن پیشنهاد مطالعه تاریخ زندگی مقام معظم رهبری توسط دانش آموزان گفت: امروز، زمان سرمایه گذاری برای آینده است، شما در این مطالعه، با برنامه سلوک مقام معظم رهبری در دوران نوجوانی آشنا می شوید و می تواند با تاسی از ایشان، برای آینده خود برنامه ریزی کنید و باید تلاش کنید، بهترین ایام عمر خود را صرف بهترین کارهای عمر خود کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار