معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی:

حضور دانش‌آموزان در مراسم احلی من العسل در راستای تحقق سند تحول بنیادین است

مشهد(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت حضور دانش‌آموزان در مراسم احلی من العسل در راستای تحقق سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در مراسم احلی من العسل در راستای تحقق سند تحول بنیادین است

صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه مراسم احلی من العسل در گفت و گو با پانا گفت:« در دهه اول محرم، مراسم عزاداری حضرت قاسم بن الحسن در قالب احلی من العسل و در سراسر کشور برگزار می شود. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مراسم های جداگانه ای برای عزاداری شهدای کربلا برگزار می شود که یکی از آنان، مراسم احلی من العسل است. همه شیعیان دنیا در دهه اول ماه محرم عزاداری می کنند و این موضوع برای مقطع نوجوان هم صدق می کند. مراسم احلی من العسل در روز ششم محرم که به نام حضرت قاسم نامگذاری شده، برگزار می شود.»

سلطانی ادامه داد:« در آموزش و پرورش رسالت های مختلفی وجود دارد و یکی از آنها سند تحول بنیادین است که به 6ساحت تقسیم می شود. یکی از ساحت ها ساحت اعتقادی است. حضور دانش آموزان در مراسم احلی من العسل در راستای سند تحول بنیادین و ساحت اعتقادی آن است.»

وی افزود:« در عزاداری های محرمی هیأت های دانش آموزی نیز حضور دارند. یکی از کارهای آموزش و پرورش برای تحقق روحیه احلی من العسل، که جمله معروف حضرت قاسم بن الحسن در مسیر کوفه است، تقویت هیأت های دانش آموزی و تجهیز آنها است تا دانش آموزان در هیأت دانش آموزی هم به عزاداری و سوگورای اهل بیت بپردازند.»

دانش آموز خبرنگار: سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار