در گفت‌‌وگو با پانا عنوان شد؛

مکاتبه سازمان محیط‌ زیست با دولت برای لغو مصوبه احداث پتروشیمی میانکاله

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از مکاتبه با دولت برای لغو مصوبه اسفند سال 99 هیات وزیران درخصوص احداث پتروشیمی میانکاله خبر داد و گفت مصوبه هیات وزیران نافی مجوز ارزیابی زیست‌محیطی نیست.

کد مطلب: ۱۳۸۹۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مکاتبه سازمان محیط‌ زیست با دولت برای لغو مصوبه احداث پتروشیمی میانکاله

سعید کریمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درخصوص مصوبه هیات وزیران برای احداث پتروشیمی میانکاله اظهار کرد: «مصوبه هیات وزیران، کلی است و این مصوبه با رویکرد آمایش سرزمین نبوده است. به این معنی که در آمایش سرزمین استان مازندران، توسعه پتروشیمی اولویت نیست و نمی‌تواند در آنجا پتروشیمی مستقر شود.»

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: «مصوبه هیات وزیران دلیلی برای الزام ساخت پتروشیمی در میانکاله نیست و مصوبه هیات وزیران نافی مجوز ارزیابی زیست‌محیطی نیست؛ یعنی با توجه به اینکه مصوبه هیات وزیران را دارد حتما آنجا پتروشیمی ساخته شود. ضمن اینکه در ماده 4 مصوبه هیات وزیران تاکید شده که آنجا پارک پروپیلن(شهرک تخصصی محصولات شیمیایی) احداث شود و نگفته که مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی انجام نشود و حتما مجوز داده شود، اگر اینطور بود که اصلا نیاز به سازمان محیط‌زیست نداشتند و مجری پروژه بدون نیاز به سازمان محیط‌زیست از همان انتهای سال 99 کار خود را شروع می‌کرد.»

وی تاکید کرد: «اصلا نباید به این مساله فکر کرد که چون پتروشیمی میانکاله، مصوبه هیات وزیران را دارد، پس قائدتا نیاز به مجوز محیط‌زیست ندارد. خیر، اینطور نیست و در تضاد است. سازمان محیط‌زیست مخالفت خود را اعلام کرده است و برای اینکه تبعاتی که برای کشور ایجاد خواهد کرد، از دولت درخواست لغو مصوبه را داشتیم؛ بنابراین مصوبه دلیلی بر اینکه حتما آنجا پتروشیمی ساخته شود، نیست.»

کریمی درخصوص اقدام سازمان محیط‌زیست برای لغو مصوبه هیات وزیران نیز توضیح داد: «سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور درخصوص لغو مصوبه، دو سری مکاتبه با دولت(ریاست جمهوری) انجام داده است. یکی ابتدای سال گذشته بوده و دومی هم سه هفته گذشته بوده است که مکاتبات انجام شده است.»

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سوال پانا مبنی بر پیگیری‌های قضایی پرونده پتروشیمی میانکاله گفت» احداث پتروشیمی میانکاله بر اساس مصوبه اسفندماه سال ۹۹ هیات وزیران صورت پذیرفته است و هیات وزیران برابر این مصوبه، استقرار این واحد صنعتی را مجاز دانسته است و اگر هیات وزیران، نظر سازمان محیط زیست را منطبق با موازین می‌داند باید درباره ابقا یا لغو مصوبه مذکور تصمیم بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار