اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در ایران و برخی کشورهای دیگر برگزار شد

کرج (پانا) - حضرت علی اصغر نماد مظلومیت در قیام عاشورا هستند به همین علت همایش شیرخوارگان به نام ایشان نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در ایران و برخی کشورهای دیگر برگزار شد

شیرخوارگان حسینی نام یکی از عظیم ترین مراسمی که هرساله در نخستین جمعه ماه محرم به یاد حضرت علی اصغر و کودکان شهید شده در روز عاشورا در حسینیه ها ، مساجد ، مصلی ها و ... برگزار می شود .

این همایش ابتدا در سال ۱۳۸۲ در مهدیه تهران برگزار شده و به مرور در سایر شهرها و کشورها از جمله‌‌ عراق ، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است اما عزاداری و بزرگداشت کودکان روز عاشورا و گهواره گردانی و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسم مذهبی کهن در ایران بوده است .

این اجتماع که تعداد شرکت کنندگان در آن تنها در شهر تهران درسال ۱۳۹۰ بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده شده است در ایران ثبت ملی شده و در خواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه گردیده است.

ساعت شروع مراسم شیرخوارگان حسینی که با نظارت مستقیم مجمع جهانی حضرت علی اصغر برگزار می شود که یکی از با شکوه ترین همایش های حسینی در ماه محرم است .

در این همایش بزرگ مادران و کودکان شیرخوار با لباس و پیشانی بند به رنگ سبز حضور پیدا می کنند و به یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین سرباز کربلا، سوگواری و مرثیه سرایی می کنند و گهواره که نماد کودک شیرخوار است را در مجلس می گردانند.

دانش آموز خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار