کتابخانه دانش‌آموزی شیراز در مسیر توسعه

شیراز (پانا) - کتابخانه دانش‌آموز شیراز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی این شهر با 4 هزار عضو یکی از برندهای فرهنگی شهر شیراز است که در این روزهای پس از کرونا با تلاش متولیان این نهاد فرهنگی در آموزش و پرروش و سازمان دانش‌آموزی فارس می‌کوشد تا ضمن توسعه زیرساخت‌های خود، فضای بهینه‌تری را در اختیار مراجعین قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه دانش‌آموزی شیراز در مسیر توسعه

این کتابخانه که در فضایی به وسعت 4 هزار مترمربع در میدان معلم شیراز واقع شده است، با 150 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف از جمله روانشناسی، اجتماعی، زبان‌های خارجه، فرهنگی و در رده‌های سنی مختلف کودکان و نوجوانان، همواره مورد استقبال علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بوده است.

در چندماه اخیر به همت مدیریت مجموعه، به دلیل تعطیلی گسترده در دوران کرونا و مشکلات زیرساختی سابق، بازسازی و بهسازی فضاها در اولویت این مرکز و مدیریت آن قرار گرفته است؛ به طوری که به روزرسانی و اصلاح سیستم سرور اطلاعات و ثبت نام کتابخانه، برقراری گیت ورود و خروج اعضا از طریق کارت عضویت هوشمند و الکترونیک و رفع عیب و راه‌اندازی مجدد آسانسور مجموعه از جمله اقدامات زیرساختی اخیر مدیریت این مجموعه در چندماه گذشته است.

به گفته رضا مرادی، مدیر کتابخانه دانش‌آموز شیراز، کتابخانه کودک پس از تعطیلی چند ساله در این مرکز با تهیه کتاب‌های به روز در حوزه کودک و نوجوان راه‌اندازی شده که مورد استقبال بسیار خانواده‌ها واقع شده است.

علاوه بر محوطه‌سازی و زیباسازی فضای داخلی و نمای بیرونی کتابخانه که از جمله اقدامات چشمگیر در مدت اخیر است، تعمیرات و راه‌اندازی سیستم سرمایش و گرمایش کتابخانه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل زیرساختی این مجموعه نیز یکی از اقدامات مهمی است که پس از 13 سال به همت متولیان این نهاد در سازمان دانش‌آموزی فارس و حمایت‌های مجدانه معاونت پشتیبانی اداره کل اموزش و پرورش فارس پیگیری شده است و به زودی کار تعمیرات و راه‌اندازی این سیستم‌ها آغاز می‌شود.

مرادی در ادامه برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی تربیتی از جمله شعرخوانی، فعال سازی اتاق مشاوره به منظور ارائه مشاوره تحصیلی به دانش‌آموزان و مراجعین، فعال سازی کمپ مطالعاتی، راه‌اندازی کانال اطلاع‌رسانی و معرفی کتاب در بستر نرم‌افزار شاد و برگزاری پویش‌ها و مسابقات با محوریت کتاب را از جمله برنامه‌های پیش روی این مرکز فرهنگی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار