وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد

استفاده از ظرفیت‌های بومی استان‌ ها یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم است

یاسوج (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت که به عنوان نماینده هیئت دولت به شهر سی سخت سفر کرده است با اشاره به برخی سیاست‌های دولت برای توسعه استان‌ها گفت رویکرد دولت توسعه پایدار و خوداتکا است و یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها استفاده از ظرفیت‌های بومی استان‌هاست.

کد مطلب: ۱۳۸۷۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت‌های بومی استان‌ ها یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم است

عباس علی آبادی روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای رسیدن به این هدف استعدادهای هر منطقه احصا و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی اظهار کرد: رویکرد دولت توسعه پایدار و خود اتکاست و در این رویکرد، بر ظرفیت‌های بومی هر استان و هر منطقه تکیه می شود.

علی آبادی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از توانمندی های این استان توسعه مبتنی بر گردشگری است و به دولتمردان استان توصیه می‌شود در این راستا گام بردارند.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ذخایر نفتی گازی و معدنی دارای ظرفیت‌های سرشاری است و توسعه استان از مسیر شکوفایی این صنایع می‌گذردـ

علی آبادی که به عنوان نماینده هیئت دولت به شهر سی سخت سفر کرده است در دیدار با مردم و فعالان اقتصادی به بررسی مشکلات و نیازمندی‌های مردم این شهر پرداخت.

وی پس از شنیدن مشکلات مردم گفت: بخشی از خواسته‌ها و نیازمندی‌های مردم و فعالان اقتصادی این شهرستان در مورد صنعت معدن و تجارت است که به صورت مستقیم در ابن وزارتخانه بررسی می‌شود و سایر نیازمندی‌ها در هیئت دولت مطرح خواهد شد.

سید هدایت الله افشین؛ دادستان شهرستان نیز دنا در این دیدار گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم منطقه وام‌های مربوط به زلزله است و ساماندهی مسائل کشاورزی شهر سی سخت، آب آشامیدنی شهر پاتاوه، قیمت خریداری شده گندم و کارآمدی مدیران اجرایی از جمله مهم‌ترین درخواست‌های مردم این شهرستان است.

در بخش دیگری از این نشست نمایندگانی از صنعتگران، کشاورزان، بخش گردشگری و شهروندان این شهرستان به بیان خواسته‌های خود پرداختند.

شفیعی نژاد نماینده صنعتگران شهرستان از وزیر صمت خواست، کارآمدی نیروها و مدیران صنعتی این استان را در نظر گرفته و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

محمدعلی نیک اقبال پدر شهید آرش نیکی اقبال نیز به بیان مشکلات شهروندان زلزله زده این شهرستان پرداخت و گفت: برخی خانه‌های زلزله زده هنوز نیمه تمام است و تکمیل آن از عهده مردم خارج است و خواستار راهکاری برای این مشکل شد

وی در ادامه با اشاره به مشکلات خانواده شهدا گفت: خانواده ایثارگران جانبازان و شهدا به دلیل مشکلاتی که دارند نیاز به توجه بیشتری از سوی دولت دارند.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.

طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار