مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

خانواده‌های دارای چند قلو، تحت حمایت مالی بهزیستی قرار می‌گیرند

بیرجند (پانا) - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت هم اکنون ۴۹۳ خانواده دارای فرزندان دوقلو و سه قلو تحت حمایت مالی بهزیستی خراسان جنوبی هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌های دارای چند قلو، تحت حمایت مالی بهزیستی قرار می‌گیرند

حسن شرفی بیان کرد: در اجرای قانون جوانی جمعیت و برای حمایت از خانواده‌های دارای چندقلو، ماهانه برای خانواده‌های دارای فرزند دوقلو یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان واریز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به معلولیت‌های موجود در استان گفت: تمام مردم می‌توانند مشاوره‌ها و در صورت لزوم آزمایشات ژنتیک را با حمایت مالی بهزیستی انجام دهند و این در صورتی است که اگر خانواده دارای معلول و یا سابقه معلولیت در ژنتیک داشته باشد که بحث مشاوره و آزمایش ژنتیک را اجباری می‌کند.

شرفی افزود: تا سقف ۱۵ میلیون تومان حمایت درمانی در بحث آزمایشات ژنتیک برای خانواده‌های دهک پایین درآمدی داریم.

وی همچنین به برنامه‌های هفته بهزیستی در استان اشاره کرد و گفت: افتتاح مرکز بخش حرفه آموزی معلولان در سربیشه، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های معلولان در بوستان کاجستان بیرجند، افتتاح مرکز اعصاب و روان در قائن، افتتاح مرکز مدیریتی که بحث اشتغال مددجویان را انجام می‌دهد، افتتاح سالن جلسات در طبس، افتتاح مسکن در فردوس و برنامه‌های ورزشی از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در استان است؛ ۲۴ تا ۳۰ تیر هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار