مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

یکی از راه‌های افزایش پیشرفت تحصیلی،بحث افزایش توجه به دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - مدیر کل امور تربیتی،مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از راه‌های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که جشنواره نوجوان سالم به خوبی به آن توجه می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
یکی از راه‌های افزایش پیشرفت تحصیلی،بحث افزایش توجه به دانش‌آموزان است

امیر تجلی نیا، مدیر کل امور تربیتی،مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره ای که هر سال در بین دانش آموزان کشور برگزار می شود، براساس مقطع و همکاران فرهنگی و دانش آموزان و اولیاست.

وی گفت: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش امروزی، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند. بدون شک نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی، روانی و اجتماعی بسیار مؤثر است. از این رو معلمان می توانند با به کار گیری جشنواره‌های مناسب، مهارت‌ها و نگرش‌هایی مانند مسئولیت پذیری، استقلال عمل و خودآموزی را در دانش آموزان پرورش دهند.

وی ادامه داد: هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، می توان انتظار بیشتری از آن داشت و این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد.

تجلی نیا گفت: جهان آینده به انسان‌هایی نیاز دارد که خلاق و توانمند باشند، ویژگی‌های عصر اطلاعات را به خوبی درک کنند و بتوانند فعالانه به دانش‌های مورد نیاز بپردازند و فعالیت های گروهی یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند اوقات فراغت دانش‌آموزان را پر کند و بر رشد فرهنگی یک نظام مؤثر واقع شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: ظرفیت هنر برای پیشگیری سطح یک در مقابل رفتارهای پرخطر و مواد مخدر است که با فعالیت های هنری در قالب های مختلفی که دانش آموزان، والدین و همکاران ما انجام می دهند به نوعی رویکرد پرهیز محور در مورد آسیب های اجتماعی شکل بگیرد.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار