بسکتبال دختران نوجوان آسیا ۲۰۲۳؛ امروز، ایران - مالزی‌

تهران (پانا) - هفتمین دوره مسابقات بسکتبال دختران نوجوان (کمتر از ۱۶ سال) آسیا ۲۰۲۳ امروز در امان اردن آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۶۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بسکتبال دختران نوجوان آسیا ۲۰۲۳؛ امروز، ایران - مالزی‌

‌در این دوره از رقابت‌ها ۱۷ تیم حضور یافتند که در دو دسته رقابت می‌کنند و تیم ایران در دسته دوم قرار دارد. ۴ تیم برتر رقابت‌ها به مسابقات جهانی دختران کمتر از ۱۷ سال ۲۰۲۴ راه خواهند یافت.

برنامه روز نخست مسابقات به این شرح است:

دسته اول: (در این دسته ۹ تیم برتر قاره حضور دارند که در دو گروه ۵ و ۴ تیمی رقابت می‌کنند و از هر گروه دو تیم به دور نیمه نهایی صعود خواهد کرد. تیم نهم نیز به دسته دوم سقوط می‌کند.)

دوشنبه ۱۹ تیر:
گروه یک:
کره جنوبی - سوریه
تایلند - تایوان
تیم استرالیا (مدافع عنوان قهرمانی) استراحت می‌کند.
گروه دو:
ژاپن - ساموآ
تیم‌های نیوزیلند و چین استراحت می‌کنند.

دسته دوم (در این دسته ۸ تیم حضور دارند که در دو گروه ۴ تیمی رقابت می‌کنند و از هر گروه دو تیم به نیمه نهایی صعود خواهد کرد و در نهایت تیم برتر به دسته اول راه خواهد یافت.)
گروه یک:
فیلیپین - هنگ کنگ
اردن - مالدیو
گروه دو:
ایران - مالزی (ساعت ۱۶ - سالن شاهزاده حمزه)
سنگاپور - گوآم (سه شنبه ۲۰ تیر)

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ تیم‌های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی اول تا سوم شدند. تیم ایران در دسته دوم در رده پنجم قرار گرفت.

در تاریخ بسکتبال نوجوانان دختر آسیا که از سال ۲۰۰۹ سابقه برگزاری دارد و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تیم چین با ۳ قهرمانی و ۲ سومی رکورددار است و تیم‌های استرالیا با دو قهرمانی دوم و ژاپن با یک قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی سوم هستند.

تیم دختران ایران برای سومین بار در این رقابت‌ها حاضر شد. تیم ایران در سال ۲۰۱۷ در دسته دوم در رده چهارم و در سال ۲۰۲۲ در دسته دوم در رده پنجم جای گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار