دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

هدف رویداد «الف تا» اشتراک‌گذاری تجارب برتر معلمان کشور است

تهران (پانا) - تهران (پانا) - دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فضای رویداد بین‌المللی «الف تا» را فضای تعامل برشمرد و هدف از برگزاری این رویداد را استفاده حداکثری و اشتراک‌گذاری تجارب برتر معلمان سراسر کشور بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف رویداد «الف تا» اشتراک‌گذاری تجارب برتر معلمان کشور است

علی پارسانیا در آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی «الف تا» که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: «الف تا» بزرگترین و اولین اجتماع تمام معلمان ایران است.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد این است که اجتماعی از معلمان، توانایی‌ها و تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و نمونه‌های خوب و برگزیده را به هم بشناسانیم و قله‌هایی بسازیم که برای ساختن هنجارهای نظام تعلیم و تربیت به ما کمک کند.

دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رویداد الف تا را نقطه آغازی برای روایت اتفاقات مدارس بیان کرد و گفت: ۱۶ هزار اثر فقط در بخش مدرسه‌ای به این رویداد ارسال شده است. همچنین ۲۰ هزار اثر توسط نوآموزگاران برای تدریس در مقطع ابتدایی بوده و بیش از ۳ هزار اثر از هنرستان‌ها و ۱۰۰ اثر نیز در بخش بین‌الملل به دبیرخانه رویداد ارسال شده و مشارکت فوق‌العاده‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش شده در فضای داوری منصفانه، بهترین آثار را مشخص و معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: یک بخش مربوط به مدرسه‌ها است که بیشتر مدارس، مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را ارائه کرده‌اند. در این بخش ۳ مدرسه برای روز اختتامیه، معرفی و تجلیل خواهند شد.

پارسانیا افزود: در بخش هنرستان‌ها که کارهای بدیع و نوآورانه بسیار زیادی انجام داده‌اند حدود ۳ هزار اثر ارسال شد که ۲۸۵ اثر در مرحله کشوری برگزیده شده‌اند و داوری توسط هیات داوران متشکل از خودشان انجام می‌شود. در این بخش نیز ۳ هنرستان به عنوان برتر برای تجلیل معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به بخش ایده‌ها و تجارب برتر خاطرنشان کرد: معلمان در کلاس درس در روش تدریس و طراحی موقعیت‌های تربیتی و آموزشی و مشارکت ارکان مدرسه در مدیریت مدرسه، کارهای نوآورانه‌ای داشتند که برای ما درس‌آموز است.

دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: رهیاران، کارگاه‌هایی در خصوص نحوه ارائه و ارتقای کارشان در طول نمایشگاه خواهند داشت که داوران از بین این‌ها تعدادی را به مرحله نهایی ارائه می‌دهند که در این بخش نیز از ۱۱ نفر تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به بخش بین‌الملل رویداد اظهار کرد: در مجموع از ۹ کشور، مجموعه‌های تربیتی انتخاب شده‌اند و این هم فرصت ویژه‌ای است که این بخش هم داوری ویژه خود را دارد.

پارسانیا با بیان اینکه بخش موسسات تربیتی غیردولتی را نیز در نمایشگاه داریم، خاطرنشان کرد: موسسات غیردولتی نوآوری‌های خود را در ۳۰ غرفه به عرضه می‌گذارند.

وی گفت: جشنواره عصر جدید یاددهی-یادگیری نیز به همت معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ۸ فصل انجام شده که روش‌های تدریس را ارائه کرده‌اند و از بیش از ۲۰ هزار اثر، برگزیدگان منطقه‌ای به استان راه یافته و ۲۴ آموزگار ابتدایی در مرحله کشوری به صورت زنده، روش‌های تدریس را ارائه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای نمایشگاه، فضای تعامل است و برای فروش محصول نیست، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه ایجاد تعامل، ارتباط و گفت‌وگو و شبکه‌ای شدن برای استفاده حداکثری از تجربیات یکدیگر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار