رئیس شورای شهر گلستان شهرستان بهارستان:

عید سعید غدیر خم، عید تکلیف ما شیعیان است

بهارستان یک (پانا) - رئیس شورای شهر گلستان شهرستان بهارستان در مراسم ولایت امیرالمومنین(ع)، عید غدیر خم را عید تکلیف شیعیان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۵۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
عید سعید غدیر خم، عید تکلیف ما شیعیان است

به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم، مراسم این عید بزرگ با حضور رقیه ابراهیمی رئیس شورای شهر گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فغانی، معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و سایر مسئولین دولتی و اداری شهرستان بهارستان به همت آموزشگاه پسرانه برهان علم این منطقه، برگزار شد.

رقیه ابراهیمی در این مراسم ضمن تبریک روز عید غدیر خم، اظهار کرد: زمانی که انسان خلق شد، خداوند بلند مرتبه، بهترین ویژگی‌ها و بهترین ارزش‌ها را همانند بذری در وجود انسان، بنیان کرد و بر تمامی فرشتگان دستور داد که بر انسان سجده ‌کنند.

وی همچنین ضمن اشاره به واقعه غدیر خم افزود: تکرار این اتفاق زمانی بود که پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) را از زمان کودکی در دامن خود پرورش داده و حضرت علی (ع) از همان زمان در خانه و خانواده وی تربیت شده بود و پیامبر(ص) در مکانی که غدیر نام داشت، وی را به عنوان جانشین خود اعلام کرد.

همچنین ابراهیمی ضمن اشاره به جانشینی حضرت علی(ع)، گفت: رسول اکرم (ص) بعد از آن اتفاق، مدتی را در مکان غدیر خم ماندگار شد و در آن مدت عده‌ای به یاران رسول اکرم(ص) پیوستند که پیامبر اسلام(ص) بر آنان تاکید کرد تا با امیرالمومنین(ع)، بعیت کنند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: سرانجام، در مکان غدیر، همه به تکلیفی که پیامبر اکرم(ص) به آنان داده بود، با حضرت علی(ع) بیعت کردند؛ عده‌ای نیز در ادامه بیعت‌شکنی کردند و تاکنون همچنان یاد و خاطره این واقعه بزرگ زنده نگه داشته شده و همه مسلمانان به این اتفاق، پایبند هستند؛ بنده نیز امیدوار هستم که همه ما شیعیان و مسلمانان به عهد و پیمان خود وفادار باشیم و بر دین و مذهب خود ثابت قدم بمانیم.

خبرنگار دانش‌آموز: مونا سادات زیوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار