ابتکار دبستان روستایی در شهر قدس برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معلم شهر قدسی با ارزیابی و تشویق دانش‌آموزان به صورت سرآمدان پیشرو درخلاقیت، خوشنویسی، اخلاق و تعامل،‌ تفکر، ورزش، درس، نقاشی و... بر این اساس توجه و تمرکز دانش‌آموزان بر سایر ساحت‌های اخلاقی و اجتماعی را متمرکز کرده است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار دبستان روستایی در شهر قدس برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ رامین صفری، معلم خلّاق دبستان مرصاد روستای هفت‌جو شهرستان قدس، طرحی خلاقانه را در خصوص معرفی و تشویق استعدادهای مختلف دانش‌آموزانش به مدیر مدرسه ارائه می‌کند که با همکاری و همراهی مدیر مدرسه، کادر اداری و معلمان دیگر این مدرسه روستایی به ثمر می‌نشیند و در یک حرکت خلاقانه دانش آموزان سرآمد نه فقط در زمینه درسی بلکه زمینه‌های مختلف از جمله اخلاقی، هنر، خلاقیت، ورزشی، نظم و... معرفی و تشویق می‌شوند تا استعدادهای مختلف آن‌ها شکوفا شده و دیده شوند.

این معلم شهر قدسی، طرح خود را اینگونه توضیح داد: در این شیوه از تقدیر، هر دانش‌آموز به جای رقابت بر سر شاگرد اول شدن می‌کوشد تا استعداد خود را کشف و با تلاش و جدیت آن را شکوفا کند و بچه‌هایی که ممکن است از نظر درسی ضعیف باشند به خودباوری می‌رسند و می‌آموزند که همه‌ انسان‌ها مستعد و ارزشمند هستند.

وی ادامه داد: این شیوه‌ تشویق به دانش‌آموزان انگیزه می‌دهد که در بیرون از محیط مدرسه مجدانه و شوق‌مندانه تلاش کنند و آن‌ها به این باور می‌رسند که ما تلاش‌های آنان حتی در بیرون از مدرسه را هم پایش می‌کنیم و ارج می‌نهیم. همچنین معلمان به تفاوت‌های بین فردی دانش‌آموزان و روش‌های متفاوت در تدریس و ایجاد کلاس جذاب‌تر و آموزش همه‌جانبه‌تر بیشتر پی‌ می‌برند.

این معلم شهر قدسی گفت: در این شیوه فقط بچه‌هایی که حافظه‌ی قوی‌تری دارند، تشویق نمی‌شوند و تشویق عینی‌تر، واضح‌تر و فردی‌تر صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان بابت پیگیری علایق و استعدادهایشان تشویق می‌شوند و به جای دریافت یک تقدیرنامه‌ تکراری با اسم‌های متفاوت در سال چند بار سپاس‌نامه‌هایی با انواع عناوین و موضوعات دریافت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار