به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی؛

محفل شعر «سایه بو تراب» برگزار شد

تبریز(پانا)- «سایه بوتراب»، محفل شعر عیدغدیر خم ، با حضور شاعران سرشناس ادبیات آیینی و شماری از شاعران برجسته استان، در حیاط خانه تاریخی صدقیانی (دانشکده معماری دانشگاه هنر) برگزار شد و در این مراسم از برگزیدگان جایزه ادبی «صافی تبریزی» تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
محفل شعر «سایه بو تراب» برگزار شد

سیدمحمد جواد شرافت، محمد رضا طهماسبی، مجید تال و محمد حسین ملکیان، از شاعران جوان و خوش‌‌قریحه ادبیات آیینی، به همراه جمعی از شاعران برجسته استانی، آثار خود را در مدح حضرت علی(ع)، ائمه معصومین و تکریم عید سعید غدیر قرائت کردند که با استقبال حاضران مواجه شد.

در این مراسم فراخوان سومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر که سال آینده برگزار می شود، قرائت شد. اختتامیه جایزه ادبی صافی تبریزی از دیگر بخش‌های برنامه «سایه بوتراب» بود که طی آن از سه نفر برگزیده در بخش شعر فارسی و سه نفر برگزیده در بخش شعر ترکی تجلیل شد. بر اساس بیانیه هیئت داوران از میان ١۵٠ اثر رسیده از شاعران جوان منطقه ای به دبیرخانه نخستین جایزه ملی استعدادیابی شعر آیینی(صافی تبریزی)، ۶ نفر با امتیازدهی داوران به صورت کدگذاری شده به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در مراسم «سایه بوتراب» علاوه بر شعرخوانی شاعران تراز اول کشوری و استانی، از کتاب خورشید شبستان که گزارش سفر تاریخی علامه امینی(ره) به اصفهان است، رونمایی شد.

دف نوازی گروه هنری سماع، خوشنویسی توسط اساتید هنرمند با موضوع امام علی(ع) و عید غدیر خم و برگزاری غرفه نقاشی و رنگ آمیزی کودکان از دیگر بخش‌های این برنامه بود که با استقبال خانواده ها مواجه شد.

گفتنی است محفل ادبی عرض ارادت شاعرانه به ساحت حضرت امیرالمومنین علی (ع) با عنوان «سایه بوتراب» در روز سه شنبه ۱۳ تیرماه از ساعت ۱۷ در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر تبریز واقع در خیابان ارتش تقاطع ارک جدید با استقبال باشکوه مردم تبریز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار