فواد حسین در گفت‎‌وگو با گوترش:

توهین به مقدسات باعث کاشت بذر نفرت در تمام کشورهای جهان می‌شود

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی دبیرکل سازمان ملل با وی، بر مقابله با توهین به مقدسات و اسلام هراسی در جهان تاکید کرد و گفت توهین به مقدسات باعث کاشت بذر نفرت و خشونت در تمام کشورهای جهان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
توهین به مقدسات باعث کاشت بذر نفرت در تمام کشورهای جهان می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فواد حسین، وزیر امور خارجه این کشور در این تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در زمینه جنایت آتش زدن قرآن کریم در سوئد و نامه آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در عراق به گوترش در خصوص این حادثه، گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه عراق در این تماس تلفنی به دبیرکل سازمان ملل گفت که این اقدامات مشکلات متعددی را بین کشورهای جهان اسلام و جوامع اروپایی ایجاد می‌کند و گسترش می‌دهد.

وی افزود: اتفاقات و رویکردهای این اقدامات نیز به نوبه خود پدیده اسلام هراسی و افکار افراطی و تروریستی را تغذیه می‌کند و باعث کاشت بذر نفرت و خشونت در تمام کشورهای جهان می‌شود.

وزیر امور خارجه عراق بر لزوم تلاش بین‌المللی برای مبارزه با این افکار که منجر به توهین به مقدسات و نمادهای مقدس و آتش زدن کتب آسمانی از جمله قرآن کریم می‌شود، تاکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل نیز با تاکید بر پیگیری این اتفاق و همچنین واکنش‌ها در عراق و جهان اسلام ضمن محکوم و نکوهش کردن این اقدام شنیع، بر لزوم تلاش برای مقابله با پدیده اسلام هراسی تاکید کرد.

گوترش با بیان اینکه پیام آیت الله سیستانی را دریافت کرده است، از تلاش‌های ایشان قدردانی کرد و افزود: در این زمینه پاسخ نامه آیت الله سیستانی را تهیه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار