اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

حداقل‌های قانونی نظارت بر نمایش خانگی، سینما و تلویزیون یکی است

توجه به فناوری‌های نو در نظام حکمرانی فرهنگی ضروری است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حداقل‌های قانونی نظارت برای نمایش خانگی، سینما و تلویزیون یکی است، گفت صوت و تصویر فراگیر با نمایش سریال‌های خانگی اشتباه گرفته می‌شود که در آیین‌نامه، این جزئیات مشخص خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حداقل‌های قانونی نظارت بر نمایش خانگی، سینما و تلویزیون یکی است

محمد‌مهدی اسماعیلی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برآوردهای دقیق ما براساس سامانه‌های ثبت حضور افراد نشان می‌دهد که در فصل بهار نزدیک به ۲۵ میلیون ایرانی در برنامه‌های فرهنگی شرکت کرده‌اند و این عدد، چشمگیر و غیرقابل مقایسه با تمام ادوار گذشته است. بهار ۱۴۰۲ پررونق‌ترین بهار، در حوزه فرهنگ و هنر بوده که از این بابت از تمام همکاران حوزه فرهنگ و هنر تشکر می‌کنم و هم از تمام مردم فرهنگ‌دوست کشور که با حضور پرنشاط خود تجربه جدیدی را برای این حوزه رقم زدند قدردانی می‌کنم.

وی درباره کارخانه مشترک تولید کاغذ ایران و ونزوئلا نیز گفت: کشور ونزوئلا آب و هوای معتدل و متناسبی دارد، بر همین اساس در توافقی که با وزیر فرهنگ ونزوئلا داشتیم، قرار شد گروه فنی ما در روزهای آینده به این کشور سفر کند و از امکانات فنی کارخانه مذکور بازدید کنند.

اسماعیلی گفت: آورده ما درباره کارخانه مشترک تولید با ونزوئلا یک بخش سرمایه در گردش است و بخشی دیگر دانش مدیریتی و فنی خواهد بود؛ تلاش می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان از آن بهره‌برداری کنیم. هم یک امکان بسیار خوبی در کشورهای آن منطقه برای بازار داریم و هم قادر خواهیم بود بخشی از نیاز کشور به کاغذ را از این طریق تامین کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیته سه ماهه قرار است دستور العمل نظارت ساترا را فراهم کند؟ گفت: خیر، نظارت بر کل فرایند صوت و تصویر فراگیر بخش‌های مختلفی دارد. ما صوت و تصویر فراگیر را با نمایش سریال‌های خانگی اشتباه گرفتیم و در آیین نامه این جزئیات مشخص می‌شود. امروز تفکیک کار بین نهادها مشخص شده تا قانون آن ظرف سه ماه آماده شود.

وی گفت: حداقل‌های قانونی نظارت بر نمایش خانگی، سینما و تلویزیون یکی است، مگر در صدا و سیما می‌توانیم خانم بدون حجاب و برخی جرایم و صحنه‌های خشن را نشان دهیم که در شبکه خانگی نشان دهیم؟

اگر بخواهیم با روش سنتی کار کنیم، عقب می‌مانیم

اسماعیلی با بیان اینکه نظام حکمرانی فرهنگی و هنری قدیمی ما نیاز به بازتعریف دارد، افزود: رهبر انقلاب در جلسه تنفیذ حکم رییس جمهور فرمودند که نیاز به بازآرایی رسانه‌ای داریم و در 14 خرداد تاکید کردند که در هوش مصنوعی و اقتضائات جدید باید ورود کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: زمانی سریال‌های صدا و سیما حدود هشتاد درصد بیننده داشت؛ امروز با رقبایی که وجود دارد، این میزان کاهش یافته است و این روند در رسانه و روزنامه هم به همین صورت است و این تفاوت‌ها را باید ببینیم. همه در نظام حکمرانی فرهنگی کشور نیاز داریم به فناوری‌های نو توجه کنیم، اگر بخواهیم با روش سنتی کار کنیم عقب می‌مانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار