اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

بی‌حرمتی نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست

دستگاه‌های تابعه وزارت ارشاد به‌صورت جدی مساله حجاب را پیگیری می‌کنند

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت در حوزه عفاف و حجاب به دستگاه‌های تابعه وزارت ارشاد دستور دادیم که به‌صورت جدی مساله حجاب را پیگیری و اجرا کنند. بی‌حرمتی‌ها نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست و حتما خط قرمز ماست.

کد مطلب: ۱۳۹۰۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بی‌حرمتی نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به صدور احکامی که برای بازیگران صادر شده اشاره کرد و گفت: دادسرای ارشاد و دادگاه ارشاد دو مجموعه است که ذیل دادستانی تهران و اداره کل دادگستری است و در مجموعه مباحث حجاب انجام می‌شود. نوع حکم را قاضی که استقلال دارد براساس فهم صادر می‌شود و آقای محسنی هم نسبت به آن موضع‌گیری کردند و ماهم همین هفته با دستگاه‌های مرتبط جلسه داشتیم و تاکید کردیم احکام با عرف کار و متناسب با شأن افراد صادر شود. برای کسی که فعالیت هنری دارد، حکم‌ محرومیت از کار صادر شود و این را دنبال می‌کنیم‌ و نامه‌ای را در این زمینه به مراجع ذیربط ارسال کردیم که هماهنگی با وزارت ارشاد باشد تا از آن تفسیرهای نادرستی به عمل نیاید.

وی درباره جزئیات نامه خود به دبیر کل آیسسکو در محکومیت اهانت به قرآن نیز اظهار کرد: آیسسکو یک نهاد فرهنگی در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی است. برای این نهاد نامه نوشتم و درخواست کردم که به صورت جدی بحث محکومیت و مقابله با اقدام توهین و جسارت به قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد و هم پیشنهاد دادم که اجلاس فوق‌العاده آیسسکو در تهران و به میزبانی وزارت فرهنگ و با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار شود. نامه را رسما ارسال کردم و امیدوارم‌که اقدام قاطعی را از طرف این سازمان شاهد باشیم.

وی در خصوص عفاف و حجاب نیز گفت: در حوزه عفاف و حجاب به دستگاه‌های تابعه وزارت ارشاد دستور دادیم به‌صورت جدی مساله حجاب را پیگیری و اجرا کنند. چند روز پیش هم اتفاقی افتاده بود و پوستر فیلم کوتاه توسط مجموعه غیردولتی منتشر شده بود و به دلیل اینکه به تذکر ما توجهی نکرده بودند، من دستور توقیف جشنواره را دادم زیرا این بی‌حرمتی‌ها نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست و حتما خط قرمز ماست. برخی از افرادی که مرتکب این کار شدند، اشخاصی هستند که کاری به آنها ارجاع نمی‌شود و فعالیتشان ممنوع است. طبیعتاً افرادی که مجوزشان از وزارت ارشاد است، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در وزارتخانه مستقر است و به آن رسیدگی‌ می‌کند. بنابراین در خصوص اشخاصی که مجوزشان از سوی وزارت ارشاد صادر می‌شود، صیانت و مراقبت صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار