عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

امنیت غذایی در گرو تدوین سیاست فعال برای حمایت از هنرستان‌های کشاورزی است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت غذایی درگرو تدوین سیاست فعال برای حمایت از هنرستان‌های کشاورزی است عنوان کرد که برای پیوند میان هنرستان‌های کشاورزی و بازار کار باید برنامه‌ریزی جدی داشت.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
امنیت غذایی در گرو تدوین سیاست فعال برای حمایت از هنرستان‌های کشاورزی است

پرویز اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره اثرگذاری مجهز کردن هنرستان‌های کشاورزی بر امنیت غذایی کشور گفت: «تسهیلات فنی و اعتباری برای افزایش توانمندی فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی و ایجاد فرصت اشتغال در جهت توسعه کشاورزی بسیار مهم است.»

امنیت غذایی در گرو تدوین سیاست فعال برای حمایت از هنرستان‌های کشاورزی

اوسطی عنوان کرد: «توسعه اقتصاد کشاورزی به عنوان یکی از صنایع اصلی در جهت تولید غذای کافی و مطمئن، بسیار مهم است. بنابراین، تدوین سیاست‌های فعال در حوزه حمایت از فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان در پروژه‌های مرتبط با کشاورزی و امنیت غذایی در کشور باید اولویت باشد.»

پیوند بازار کار و هنرستان‌های کشاورزی

اوسطی درباره روش‌های پیوند مؤثر بین بازار کار و رشته‌های کشاورزی اظهار کرد: «اولین قدم برای ایجاد پیوند میان بازار کار و رشته‌های کشاورزی داشتن برنامه‌ریزی است. این برنامه باید توسط نظام آموزشی طراحی و به همت نهادهای مرتبط پیاده‌سازی شود. اکنون هم ‌آموزش‌های هنرستان‌های کشاورزی وجود دارد اما آنچه باید محوریت قرار گیرد، تعادل بازار کار و سطح آموزشی و تقاضای بازار است.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: «در این راستا مهم است که آموزش مهارت‌های کاربردی که با اصول و رویه‌های علمی هماهنگ باشند، به‌عنوان بخشی از برنامه آموزش، به فارغ‌التحصیلان ارائه شود. البته توجه به نیازهای بازار کار یکی از موارد اساسی است که باید در نظرگرفته شود.»

استفاده از نظر کارشناسان بومی در حوزه آموزش هنرستانی

اوسطی درباره احداث هنرستان کشاورزی در استان‌هایی که به دلیل وجود شرایط طبیعی و اقلیمی، پتانسیل توسعه کشاورزی را دارند، اظهار کرد: «توسعه کشاورزی در استان‌ها برای تولید محصولات غذایی باکیفیت و استفاده از توان‌بخش کشاورز محلی بسیار مهم است. ازاین‌جهت اختصاص بودجه کافی جهت احداث، مجهز کردن و راه‌اندازی هنرستان کشاورزی بسیار اساسی است.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: «اخذ نظر کارشناسان بومی دارای تجربه در حوزه آموزش کشاورزی در استان‌ها به منظور مهندسی، طراحی و ساختاردهی برنامه درسی، ایجاد برنامه عملیاتی از مواردی است که برای احداث هنرستان کشاورزی در یک استان باید مورد توجه باشد. همچنین تأمین زمین مناسب و بهره‌وری از آن‌ها برای اقامتگاه دانشجویان و فضاهای آموزشی بسیار مهم است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار