برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی المپیک با حضور بیش از 300 کودک‌

تهران (پانا) - صبح امروز گرامیداشت روز جهانی المپیک با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس و سید‌مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک‌، ‌فرهاد صدر سرپرست آکادمی ملی المپیک، جمعی از المپین‌ها و قهرمانان ورزشی ‌در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی المپیک با حضور بیش از 300 کودک‌

‌به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک‌، سید‌مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در ابتدای این همایش و ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت: با توجه به تأسیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در تاریخ 23 ژوئن 1894، هر ساله در این تاریخ سازمان‌های المپیکی به صورت همزمان و در سراسر جهان اقدام به برگزاری جشن‌های فرهنگی_ ورزشی برای گرامیداشت این روز می‌کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود‌: کمیته ملی المپیک ایران نیز طبق روال همه ساله، همایش روز المپیک را با حضور بیش از 300 کودک، نوجوان و خانواد‌ه‌های ایشان در آکادمی ملی المپیک برگزار کرده است.

وی ‌به تفاهم‌نامه‌ای سازمان ورزش زندان‌ها ‌با کمیته ملی المپیک‌اشاره کرد و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی کمیته ملی المپیک با سازمان ورزش امور زندان‌های کشور امضاء شده است.

در ادامه غلامعلی محمدی رئیس سازمان ورزش امور زندان‌های کشور در سخنانی کوتاه ضمن تبریک روز المپیک با اشاره به تفاهم‌نامه مذکور گفت: مهمترین رسالت و مأموریت سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت است و در این چرخه بها دادن به ورزش موجب ارتقای سلامت جسمی و همچنین ارتقای سلامت روحی و روانی زندانیان خواهد شد.

وی افزود: تحقیقات و تجربه نشان داده است که هر چه به ورزش بها بدهیم نرخ بازگشت زندانیان کاهش خواهد یافت. انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند موجبات همکاری‌های کمیته ملی المپیک و سازمان زندان‌ها را در حوزه ورزش ارتقا‌ بدهد.

وی در پایان گفت‌: امروز به همین مناسبت در برخی زندان‌های استان‌های کشور مسابقات ورزشی برگزار می‌کنیم.

‌در این همایش که با حضور بیش از سیصد کودک و نوجوان برگزار شد، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نظیر مراسم حمل نمادین مشعل و پرچم المپیک، حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران، مسابقات طناب‌کشی، مسابقه نقاشی، گلف و .... انجام گرفت.

‌در جریان این برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، پیام روز المپیک با صدای رئیس کمیته بین‌المللی المپیک برای حاضرین پخش شد.

‌مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، مهرداد علیقارداشی، غلامرضا شعبانی بهار اعضای هیات اجرایی، محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، هانیه رستمیان (تیراندازی)، علی پاکدامن (شمشیربازی)، حسین توکلی (وزنه‌برداری)، فرزانه فصیحی (دوومیدانی)، الهام حسینی (وزنه‌برداری) از دیگر مسئولان ورزشی و قهرمانان حاضر در این مراسم بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار