مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه امور زنان مطرح کرد؛

دغدغه نظام تعلیم و تربیت برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و سبک زندگی شهدا

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه امور زنان گفت به خصوص وظیفه مسئولین نظام تعلیم و تربیت، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و سبک زندگی شهدا است و این کار مهم باید به شکل پروژه علمی، پژوهشی و تحلیل محتوای وصیت‌نامه‌های شهدا انجام شود.

کد مطلب: ۱۳۸۰۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه نظام تعلیم و تربیت برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و سبک زندگی شهدا

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی حوزه امور زنان وزارت آموزش و پرورش؛ رابعه امامی‌رضوی در آیین تجلیل از همکاران آسمانی تحت عنوان «ستارگان آسمانی تعلیم و تربیت» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین سلام و درود به خانواده معزز شهدا گفت: یادواره شهدا بهانه‌ای برای گسترش فرهنگ شهادت است. تعریف شهید را خداوند در قرآن فرموده که «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» (هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.) می‌بینیم اولین معرف و اولین نگهدارنده یاد شهید، خود خداوند است.

وی ادامه داد: اصولا شهادت، مرگ نیست. شهادت نوعی زیستن است فلذا اثرگذاری شهید در این دنیا قطع نمی‌شود و این اثر را در زندگی فرزندان و خانواده شهدا بارها شنیده‌ایم. شهادت، مقامی است که انسان به آن غبطه می‌خورد چرا که شهید، مقام و حیات ویژه‌ای دارد و این قبیل یادواره‌ها بسیار ارزنده است.

امامی‌رضوی با اشاره به وظیفه ما در قبال شهدا اظهار کرد: شهدا قهرمانان کشور هستند و ما باید به داستان زندگی، سلوک اخلاقی و وصیت‌نامه شهدا بیش از پیش بپردازیم. به خصوص وظیفه مسئولین نظام تعلیم و تربیت، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و سبک زندگی شهدا است و این کار مهم باید به شکل پروژه علمی، پژوهشی و تحلیل محتوای وصیت‌نامه‌های شهدا انجام شود تا پیام آگاهی و بصیرت و توصیه‌های ارزنده شهدا به نسل آینده منتقل شود و همچنین خوب است وصیت‌نامه شهدا به عنوان میراث ملی ثبت شود.

مشاور وزیر در حوزه امور زنان تصریح کرد: شهدا اسوه و الگوی بارز صبر، استقامت، ایثار و شجاعت هستند و از شهدا درس توکل و خداباوری می‌گیریم. شهدا با توکل به خداوند و با نثار خون خود با دست خالی از میهن اسلامی پاسداری کردند. شهدا از هیچ چیز جز خدا نترسیدند از شهدا درس وحدت، همدلی و ولایتپذیری می‌گیریم.

وی با بیان اینکه شهدا معلم تواضع و تقوا بودند، گفت: آن‌ها در سنگر دفاع مقدس با دشمن مهاجم جنگیدند. ما باید با تمسک به نام و یاد شهدا در سنگر جهاد اکبر با هوای نفس و دشمن بیرونی مبارزه کنیم.

مشاور وزیر در حوزه امور زنان در پایان ضمن اشاره به آیه «کل نفس ذائقه الموت» خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها مرگ سراغشان می‌آید اما چگونه مردن مهم است. شهادت، آرزوی انسان‌های مومن و متقی است. امیدواریم که خداوند، نام ما را هم در صف آرزومندان مقام شهادت ثبت فرماید.

معلمان، لحظه‌لحظه عمر خود را صَرف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌کنند

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با گرامیداشت مقام شهدا و خانواده معزز ایشان و همچنین خانواده‌های همکاران آسمانی تعلیم و تربیت اظهار کرد: مشیت الهی و اراده خداوند در تمام لحظات زندگی ما ساری و جاری است و ما برای زمان تولد و مرگ خود هیچ اختیاری نداشته و آغاز و پایان عمر هر یک از ما تحت مشیت الهی است.

وی با بیان اینکه اثرگذاری امام راحل(ره) به قدری زیاد بود که تمام دنیا را در قرن معاصر تحت تاثیر قرار داد، افزود: انسان‌های فراوانی در این کره خاکی از بدو خلقت تا امروز متولد شدند و سپس دار فانی را وداع گفتند. برخی از افراد همچون بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به واسطه میزان تاثیرگذاری و اثربخشی آن‌ها عرض زندگی و عمر پربارشان بیشتر بوده است که از این دست افراد فراوان داریم.

کریمیان تصریح کرد: شهدا از جمله شخصیت‌هایی هستند که اثرگذاری فراوان و فوق‌العاده‌ای در جامعه داشته و دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، فرهنگیان را دسته دیگری از اقشار جامعه خواند که عرض زندگیشان از طول آن بیشتر است و خاطرنشان کرد: فرهنگیان، تمام جوانی و عمر خود را برای تعلیم و تربیت، صَرف دانش آموزان و نونهالان کشور می‌کنند، معلمان معزز کسانی هستند که لحظه‌به‌لحظه عمر خود را صَرف خدمت به خلق می‌کنند و به همین خاطر نامشان تا ابد زنده است.

وی با اشاره به اینکه در برابر مشیت الهی چاره‌ای جز صبر و تسلیم نداریم، ادامه داد: وظیفه داریم یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم که امروز ثمره تلاش‌های آن‌ها موجب شده تا نهال‌های ارزشمندی که سرمایه‌های اصلی کشور هستند، تبدیل به درختانی تناور شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در پایان ضمن قدردان از زحمات تمامی همکاران و خانواده بزرگ فرهنگیانی که خالصانه در راستای دستیابی به اهداف والای نظام تعلیم و تربیت تلاش کردند و اکنون دیگر نیستند، بر زنده نگه داشتن یاد، نام و ایثارگری‌های آن‌ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار