مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

شرکت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی درون‌مدرسه‌ای

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از شرکت 5 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی درون‌مدرسه‌ای خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی درون‌مدرسه‌ای

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری به بحث برگزاری مسابقات ورزشی درون‌مدرسه‌ای اشاره و اظهار کرد: با هدف ایجاد شادابی و نشاط دانش‌آموزان در مدارس و حفظ سلامتی دانش‌آموزان، المپیادهای درون‌مدرسه‌ای یا مسابقات ورزشی در زنگ‌های تفریح و خارج از ساعات برنامه درسی برگزار می‌شد که با شیوع کرونا، اجرای این مهم متوقف شد اما با حضوری شدن مدارس این المپیادها را با عنوان مسابقات ورزشی درون‌مدرسه‌ای با یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه برگزار کردیم.

وی افزود: بر اساس برش برنامه‌ای حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند که اکنون نیز دانش‌آموزان در مدارس با توجه به امکانات مدرسه این مسابقات را برگزار می‌کنند.

جعفری اشاره کرد: یکی از فعالیت‌های دیگر دفتر تربیت‌بدنی، بحث کانون‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای و برون‌مدرسه‌ای و تندرستی است.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ۴ رشته توپی، ۲ رشته راکتی، دو و میدانی، ژیمناستیک، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، آمادگی جسمانی، شطرنج و کشتی، محتواهایی آماده شد تا کانون‌های ورزشی استان‌ها در ساعات خارج از ساعت مدرسه بر اساس این محتواها، مربیان و دانش‌آموزان را آموزش دهند.

وی افزود: کانون‌های تندرستی با رویکرد ارتقای سواد حرکتی، اصلاح ناهنجاری قامتی و مدیریت وزن در ۳۲ استان فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار