معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

برنامه‌های متنوع ورزشی به منظور غنی سازی اوقات فراغت تابستان پیش بینی شده است

زنجان (پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی هدفمند و غنی سازی برنامه‌های اوقات فراغت بسیار ضروری است گفت برای تابستان برنامه‌های مختلف ورزشی پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های متنوع ورزشی به منظور غنی سازی اوقات فراغت تابستان پیش بینی شده است

حجت محمدی مغانی در مصاحبه با پانا به تشریح برنامه های تابستانی پرداخت و گفت: تربیت متوازن و تمام ساحتی دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی کشور و آینده سازان میهن اسلامی از مطالبات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد. بنابراین، غنی سازی اوقات فراغت و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای آموزش مهارتهای زندگی و شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد : یکی از برنامه های مهم در زمینه گذراندن اوقات فراغت انجام فعالیت های ورزشی به عنوان یک فرآیند آموزشی در تمامی ساحت های تربیتی می باشد. فعالیت های ورزشی می تواند گامی مثبت در راستای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه و سبک زندگی سالم و فعال باشد و علاوه بر ارتقای جایگاه ورزش و گسترش ورزش همگانی، موجبات غنی سازی اوقات فراغت جامعه هدف را فراهم آورد.

محمدی مغانی در ادامه اظهار داشت : در این راستا شیوه نامه «فعالیت های ورزشی تابستان» به تمامی مدارس ابلاغ شده است و با تشریح اهداف، شیوه و زمان اجرای برنامه فعالیت های ورزشی تابستان برای مدیران مدارس و مدیران مجتمع های آموزشی - ورزشی، شاهد اجرای مطلوب آن در سال جاری خواهیم بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت بر مشارکت فعال و هماهنگی اولیای دانش آموزان مدارس تاکید نمود و گفت: این امر تضمین کننده تحقق اهداف برنامه های اوقات فراغت تابستان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود : در سال جاری تمام سعی و کوشش خود را به کار بسته ایم تا کانون های ورزشی درون مدرسه ای و برون مدرسه ای با رونق بیشتری به فعالیت بپردازند و امیدواریم با استعدادیابی های ورزشی گسترده ای که در سطح استان انجام خواهد شد، دانش آموزان به سمت کانون های ورزشی در رشته های مختلف و متنوع سوق داده شوند.

محمدی مغانی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف کلاسهای ورزشی تابستانی غربالگری و شناسایی دانش آموزان با مشکلات ساختار قامتی و اسکلتی است که این دانش آموزان در کانونهای تندرستی و کلنیک های حرکات اصلاحی زیر نظر مربیان متخصص و مجرب به اصلاح ناهنجاریهای جسمانی خود خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار