رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی در کشور رتبه اول پوشش تحصیلی را دارد

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی گفت مهم‌ترین موضوع در مورد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و در مدارس استثنایی پوشش تحصیلی نوآموزان است که والدین باید مشارکت بیشتری در این خصوص داشته باشند. البته خراسان‌رضوی در کشور رتبه اول پوشش تحصیلی را نسبت به سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
خراسان‌رضوی در کشور رتبه اول پوشش تحصیلی را دارد

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه و مدارس استثنایی در موضوع پوشش تحصیلی حدود ۹ هزار دانش آموز در مراکز ویژه مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۹ هزار نفر هم در مراکز ویژه از خدمات مراکز جامع سنجش، آموزشی و توانبخشی و مشکلات ویژه یادگیری که دارند استفاده می کنند که بیش از ۱۸هزار نفر دانش آموز تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: مهم ترین موضوع در سیاست های ما جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه است. یکی از چالش هایی که در زمینه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه داریم عدم زیرساخت‌های بعضی از مدارس است که بتوانیم مناسب سازی خوب در مدارس عادی انجام دهیم تا دانش آموزانی که با هوش بر عادی و یا معلولیت خفیف جسمی و حرکتی و آسیب دیدگی بینایی و شنوایی بتوانند در مدارس و در کنار بچه های عادی تحصیل کنند.

روحانی گفت: برنامه ملی توانمندسازی بصورتی است که از هر شهرستان، منطقه و ناحیه در خراسان رضوی، ۴۷ نفر در ۴۷ منطقه و شهرستان انتخاب شدند که در یک دوره ۳ روزه در حال برگزاری است و معلمان ما بصورت مدرسان میانی، بعد از گذراندن این دوره در شهرستان خودشان مشغول به فعالیت می شوند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: طرح سنجش برای دانش آموزان بدو ورود به دبستان بر اساس برنامه تحول سنجش در سال تحصیلی ۲و۱۴۰۱ از بهمن ماه شروع شد. در اصل ارزیابی نوآموزان بدو ورود از لحاظ آمادگی تحصیلی، جسمی، شنوایی و بینایی در بازه تابستان انجام می‌شود و تا آبان‌ماه طول می کشد. امسال نیز با برنامه تحول سنجشی که سازمان استثنایی کشور اعلام کرد ما از اول بهمن شروع به کار کردیم و تا به امروز بیش از ۱۳۰هزار نفر از نوآموزان در استان خراسان رضوی مورد ارزیابی قرار گرفتند و این یک برنامه بسیار عالی و موفق بود و والدین بدون دغدغه می توانند بعد از اتمام کار، فرزندشان را در پایه اول ثبت نام کنند.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار