رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با پانا:

چرا دانش‌آموختگان مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت کار به‌راحتی جذب بازار کار می‌شوند

کارآموزان سازمان فنی و حرفه‌ای در بازار کار حمایت بیمه‌ای دارند

تهران (پانا) - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ‌درباره شرایطی ‌که برای مراکز فنی و حرفه‌ای فراهم کرده‌اند تا دانش‌آموختگان این مراکز ‌به‌راحتی و بدون دغدغه و مانعی جذب بازار کار ‌شوند، توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا دانش‌آموختگان مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت کار به‌راحتی جذب بازار کار می‌شوند

در نظام آموزشی ما مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌هایی است که متناسب با بازار کار دانش‌آموزان‌شان را آموزش می‌دهند تا به‌راحتی بعد از مدرک دیپلم با توجه به تخصصی که آموخته‌اند جذب بازار کار شوند اما نکته اینجاست که این افراد به‌راحتی از سوی بازار کار پذیرفته نمی‌شوند. کارفرمایان دغدغه قرارداد و بیمه این افراد را دارند اما همین که مدرکی از سازمان فنی و حرفه‌ای وزارت کار به کارفرما ارایه کنند به راحتی جذب می‌شوند. در شرایطی که هر دو گروه آموزش یک نوع فن و تخصص را دیده اند اما تفاوت چیست که گروه دوم به راحتی و بدون دردسر از سوی بازار کار پذیرفته می‌شوند؟

کارآموزان سازمان فنی و حرفه‌ای در بازار کار حمایت بیمه‌ای دارند

غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «کارآموزان سازمان فنی و حرفه‌ای که در کارگاه‌های متعلق به سازمان فنی و حرفه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آموزش‌ دیده‌اند و مدرک گرفته اند به‌راحتی می‌توانند جذب بازار کار شوند. دلیل نوع بیمه و حمایتی است که سازمان از دانش‌آموخته‌هایی دارد که در کارگاه‌هایی آموزش دیده‌اند که به‌طور رسمی ذیل و وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای است. این افراد مشمول بیمه حوادث هستند پس کارفرما به راحتی و بدون دغدغه می‌توانند نیروی ماهر آموزش ‌دیده را جذب کنند.»

کارآموزان با مدرک فنی و حرفه‌ای نباید برای ورود به بازار کار دردسری داشته باشند

حسینی‌نیا گفت: «امیدواریم بقیه دستگاه‌هایی که درگیر این موضوع هستند از این نوع بیمه استفاده کنند و دانش‌آموختگان خود را زیر پوشش قرار دهند تا برای ورود به بازار کار دردسری نداشته باشند. ما مسئولیت مدنی‌مان این است که بیمه حوادث را برای این کارآموزان در هرجایی که متعلق به سازمان فنی و حرفه‌ای هستند، تامین کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار