حمایت وزارت جهاد کشاورزی از دستاوردهای فناورانه سازمان انرژی اتمی

تهران (پانا) - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت از دستاوردهای فناورانه سازمان انرژی اتمی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت که ورود فناوری هسته‌ای و دانش‌بنیان به عرصه کشاورزی؛ عاملی برای افزایش ماندگاری، پیشگیری از فسادپذیری و بازگشت به چرخه مصرف بخش عمده‌ای از دورریز محصولات کشاورزی کشور است.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حمایت وزارت جهاد کشاورزی از دستاوردهای فناورانه سازمان انرژی اتمی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی و پزشکی که عصر روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه در این سازمان برگزار شد، با اشاره به تاثیرات دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران در افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی گفت: یکی از معضلات اصلی ما در بخش کشاورزی، بحث آفت‌هاست که در حوزه‌های تولید، مصرف و صادرات شاهد وجود آن بوده‌ایم و هم اکنون با تولید دستگاه‌های آفت‌زدای مایکروویو و پرتودهی اشعه ایکس شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بدون شک سامانه‌های تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران کمک فراوانی به ارتقای کیفیت و افزایش انبارمانی در محصولات کشاورزی می‌کند، اظهار کرد: سامانه‌های تولید شده در این سازمان، تاثیر فراوانی در کیفیت محصولات صادراتی و نیز از بین بردن آفات‌ دارند و وزارت جهاد کشاورزی از چنین فناوری‌هایی حمایت می‌کند.

آقامیری با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیز از چنین سامانه‌‌ها و طرح‌هایی استقبال می‌کند، گفت: هزینه‌های آفت‌زدایی محصولات کشاورزی در کشور بسیار بالاست در حالی‌که می‌توان از روش‌های نوین سازمان انرژی اتمی ایران برای آفت‌زدایی بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تفکر مهندس اسلامی و نیز حمایت‌های سازمان انرژی اتمی ایران از سامانه‌های نوین آفت‌زدایی طراحی و ساخته شده به‌وسیله دانشمندان کشور، شاهد اجرای روش‌های فناورانه نوین، موثر و سازنده در بخش کشاورزی خواهیم بود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: از طراحی و تولید چنین سامانه‌هایی برای حوزه کشاورزی بسیار خوشحالیم و معتقدیم باید به سمت تولید دیگر سامانه‌ها و دستگاه‌های مورد نیاز برای حل مشکلات بزرگ در بخش کشاورزی برویم.

وی افزود: اکنون ۳۰ درصد از حجم ۱۲۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی تولید شده در کشور فاسد می‌شود که حجم زیادی بوده، این در‌ حالی‌ است که با تکیه بر روش‌های دانش‌بنیان و طرح‌های نوین فناورانه می‌توانیم این میزان را به حداقل برسانیم.

آقامیری با بیان اینکه نگاه وزارت جهاد کشاورزی این است که با استفاده از دانش فناورانه به تولید محصول برسد، ‌گفت: با تکیه بر فناوری و استفاده از آن‌ در صنعت کشاورزی، در نهایت مردم از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه، این نیاز در بخش کشاورزی وجود دارد و ما باید دنبال رفع آن باشیم، تصریح کرد: خوشبختانه اکنون این نیاز به‌وسیله سازمان انرژی اتمی ایران برطرف شده و سپس می‌توانیم نیاز‌های بخش خصوصی به‌ویژه صادرکنندگان محصولات کشاورزی را با توجه به الزام استاندارد‌های جهانی، برطرف کنیم.

آیین رونمایی از دستگاه آفت‌زدای مایکروویو ۶۰ کیلو وات و نخستین سامانه پرتودهی اشعه ایکس برای تحقیقات کشاورزی هسته‌ای، پرتودهی فرآورده‌های بیولوژیکی و عقیم‌سازی حشرات (SIT) به عنوان دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی و پزشکی بعد از ظهر امروز چهارشنبه، ۱۷خردادماه ۱۴۰۲ با حضور محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و نیز سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران این وزارتخانه و همچنین سید پژمان شیرمردی و سید امیرحسین فقهی از معاونان سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار