دبیر ستاد ثبت‌نام استان اصفهان:

مدرسه محدوده سکونت بهترین محل ثبت‌نام دانش‌آموزان است

اصفهان (پانا) - رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام استان اصفهان گفت ثبت‌نام در محدوده محل سکونت معضلاتی نظیر ایاب‌وذهاب فرزند، مراجعات والدین جهت پیگیری وضعیت تحصیل دانش‌آموز خود و... را برطرف می‌کند، بر این اساس توصیه به ثبت‌نام در مدارس محل سکونت به‌عنوان بهترین محل تحصیل است.

کد مطلب: ۱۳۷۷۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محدوده سکونت بهترین محل ثبت‌نام دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان، مصطفی درستکار، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام استان اصفهان در خصوص فرایند ثبت‌نام مدارس اظهار کرد: اساسی‌ترین قسمت پروژه مهر در هر سال تحصیلی موضوع ثبت‌نام است و مراحل آن به بهترین نحو در حال طی‌شدن است.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام از سوی وزارت آموزش و پرورش، جلسات توجیهی با رؤسای ادارات، نواحی و مناطق ۴۱ گانه استان اصفهان برگزار شد؛ چرا که رؤسای ادارات مسئولین ستاد ثبت‌نام در سراسر استان هستند؛ در مرحله‌ی بعد جلسات توجیهی با مسئولین ارزیابی عملکرد که به‌عنوان دبیران ستاد ثبت‌نام در سراسر استان می‌باشند برگزار شد.

درستکار با اشاره به زمان و چگونگی ثبت‌نام عنوان کرد: ثبت‌نام در دوره‌ی ابتدایی از اول خردادماه آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد؛ انتظار می‌رود اولیای دانش‌آموزان و نوآموزان در ماه جاری برای ثبت‌نام مراجعه کنند و تا پایان مردادماه فرایند ثبت‌نام کامل شده باشد، بااین‌حال تا پایان شهریورماه نیز مدارس پاسخگوی مراجعات هستند؛ توصیه ما این است که خانواده‌ها زمان را از دست ندهند و دراسرع‌وقت اقدام کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام استان اصفهان، اضافه کرد: دانش‌آموزی می‌تواند در پایه‌ی اول ابتدایی ثبت‌نام شود که تا تاریخ ۱/۷/۱۴۰۲، شش سال تمام داشته باشد؛ همچنین کلیه‌ نوآموزان بدو ورود به دبستان که در پایه‌ی اول ابتدایی ثبت‌نام می‌کنند، ملزم به سنجش سلامت هستند و تا این لحظه استان اصفهان به نحو مطلوبی پیش رفته است.

وی ابراز داشت: ثبت‌نام در دوره‌ی متوسطه از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد؛ دانش‌آموزان پایه نهم به‌محض دریافت فرم هدایت تحصیلی، برای ثبت‌نام به مدارس متوسطه دوم می‌توانند مراجعه کنند.

درستکار تصریح کرد: به جهت تکریم شهروندان، دانش‌آموزان پایه‌های ورودی، یعنی پایه‌های اول، هفتم و دهم برای ثبت‌نام باید مراجعه‌ حضوری داشته باشند. در خصوص ثبت‌نام در پایه‌ چهارم که بعضی از مدارس ابتدایی فقط دوره‌ی اول یا دوره‌ی دوم هستند و دانش‌آموز باید منتقل شود، ثبت‌نام به‌صورت حضوری در مدرسه‌ مقصد انجام خواهد شد؛ ثبت‌نام در میان‌پایه‌ها به‌صورت غیرحضوری و توسط مدرسه انجام می‌شود و درصورتی‌که محل مدرسه تغییر نکند دانش‌آموز به‌شرط قبولی و به‌صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت‌نام می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام استان اصفهان ضمن توصیه به ثبت‌نام در مدارس محل سکونت به‌عنوان بهترین محل تحصیل، متذکر شد: ثبت‌نام در محدوده محل سکونت معضلاتی نظیر ایاب‌وذهاب فرزند، مراجعات والدین جهت پیگیری وضعیت تحصیل دانش‌آموز خود و... را برطرف می‌کند.

وی در خصوص ثبت‌نام مدارس غیردولتی افزود: زمان ثبت‌نام این مدارس مانند سایر مدارس خواهد بود. شهریه‌ی این مدارس برای سال بعد اعلام نشده و شهریه ثبت‌نام به‌صورت علی‌الحساب شهریه‌ی سال قبل را دریافت می‌شود و پس از اعلام شهریه‌ی سال جدید، مابه‌التفاوت آن از خانواده‌ها قاب اخذ است. همچنین باید قراردادی بین مدیر مدرسه‌ی غیردولتی و ولی دانش‌آموز منعقد و یک نسخه از آن تحویل ولی دانش‌آموز شود.

درستکار در خصوص نظارت بر ثبت‌نام خاطرنشان کرد: تیم‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و نواحی و مناطق به‌صورت روزانه و مرتب در سراسر استان روند ثبت‌نام را رصد می‌کنند. مردم نیز هرگونه پیشنهاد، نظر، انتقاد و شکایتی دررابطه‌با ثبت‌نام را می‌توانند با شرکت در نظرسنجی و از طریق QR کد قرار گرفته در محل ثبت‌نام به مراجع نظارتی ثبت‌نام انتقال دهند. همچنین از طریق سایت shekayat.medu.ir و با ورود به سامانه‌ی شکایات می‌توانند نظرات خود را منتقل نماید. در صورت نیاز شهروندان محترم می‌توانند با شماره ۳۷۱۰۸۱۱۰ تماس برقرار کنند تا مشکلات ثبت‌نام به‌صورت مستقیم رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار