ناصرمحمدخانی : پرسپولیس تقویت‌شده با یحیی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شود

استقلال تیم خوبی بود که به سرمربی پرتغالی‌اش باخت!/ جدایی بیرانوند کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ وحید امیری ستاره لیگ بیست و دوم بود

تهران (پانا) - ناصر محمدخانی ستاره دهه ۶۰ باشگاه پرسپولیس می‌گوید مطمئن است همین تیم با تقویت در چند پُست می‌تواند با یحیی گل‌محمدی حتی قهرمان آسیا شود.

کد مطلب: ۱۳۷۷۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ناصرمحمدخانی : پرسپولیس تقویت‌شده با یحیی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شود

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی ایران حالا با چالش جدیدی روبه‌روست و آن هم شوک یحیی گل‌محمدی است. کم نیستند کسانی که معتقدند ناصر محمدخانی یکی از سه بازیکن برتر تمام طول تاریخ فوتبال ایران بوده است.

با ناصر محمدخانی در خصوص صحبت‌های اخیر یحیی گل‌محمدی حرف زدیم که به ما گفت: من نمی‌دانم یحیی در چه شرایطی این حرف‌ها را زده است. نمی‌دانم بودجه باشگاه با توجه به وضع قانون جدید سقف بودجه چقدر است؟ آیا می‌تواند با این بودجه تیمی در خور و شایسته قهرمانی در ایران و موفق در آسیا بسازد یا نه؟ چند درصد این بچه‌های تیم قهرمان می‌مانند یا می‌روند؟ همه این مسائل پرسش‌هایی است که یحیی گل‌محمدی جواب آن را بهتر می‌داند.

وی ادامه داد: با همه این شرایط من می‌دانم یحیی گل‌محمدی خسته است. او فصل طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت که گرچه اواخر آن شیرین شد اما به هر حال سختی‌های خاص خودش را هم داشت. فشار روی سرمربیان در این سطح بسیار بالاست و طبیعی است یحیی گل‌محمدی یا هر مربی دیگری را خسته و فرسوده کند. شما در تیمی مثل پرسپولیس نمی‌توانید مثل سایر تیم‌ها راحت مربیگری کنید. به همان نسبت که بازیکن با کیفیت و تماشاگر و هوادار پرشور دارید به همان نسبت هم انتظارات از تیم شما بالاست. همه قهرمانی می‌خواهند و به کمتر از آن هم رضایت نمی‌دهند. در چنین شرایطی یحیی گل‌محمدی شاید حق داشته باشد که در خصوص برنامه باشگاه پرسپولیس برای فصل بعد دقیق بداند.

ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ افزود: یحیی گل‌محمدی الان به همه عناوین و افتخارات ممکن در فوتبال ایران رسیده است و شاید در حال حاضر فقط لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده باشد. من مطمئنم همین تیم با تقویت در چند پُست می‌تواند با یحیی گل‌محمدی حتی قهرمان آسیا شود. پرسپولیس فعلی تیم شایسته‌ای است که کادر فنی مجرب و امتحان پس داده‌ای را هم بالای سر خود می‌بیند. یحیی گل‌محمدی خسته بوده و حالا یک حرفی زده است. به نظرم رضا درویش که او هم زحمات زیادی در فصل تازه به اتمام رسیده کشید به خوبی می‌داند بهترین گزینه برای پرسپولیس یحیی گل‌محمدی است و با توجه به اینکه یک سال دیگر قرارداد دارد باید او را به هر شکل ممکن حفظ کند.

پرسپولیس تقویت‌شده با یحیی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شود/ استقلال تیم خوبی بود که به سرمربی پرتغالی‌اش باخت!/ جدایی بیرانوند کار پرسپولیس را سخت می‌کند

ناصر محمدخانی در خصوص پیشنهاد عربستانی‌ها به علیرضا بیرانوند نیز خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم بیرانوند با پرسپولیس قرارداد داشته باشد. او یکی از ارکان مهم این تیم برای قهرمانی بود که خیال همه را از درون دروازه پرسپولیس راحت کرد. قطعا جدایی او می‌تواند برای پرسپولیس سخت باشد و پیدا کردن جانشین راحت نیست اما این یک تصمیم شخصی است. من و هیچ کس دیگر نمی‌تواند برای علیرضا بیرانوند تصمیم بگیرد که بماند یا برود؟ او به هر حال خودش یک فوتبالیست حرفه‌ای و باتجربه است که بهتر می‌داند چه کاری باید انجام دهد. البته طبیعی است به عنوان یک پرسپولیسی ما دوست داشته باشیم علیرضا بیرانوند در پرسپولیس بماند.

ناصر محمدخانی در خصوص ستاره پرسپولیس در فصل تازه به اتمام رسیده نیز گفت: همه بچه‌ها واقعا زحمت کشیدند. از علیرضا بیرانوند بگیرید تا مرتضی پورعلی گنجی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر اما با احترام به همه این بازیکنان پرتلاش پرسپولیس اگر بخواهم یک اسم بیاورم آن اسم وحید امیری است. به اعتقاد من وحید امیری ستاره لیگ بیست و دوم بود. او این اواخر نه تنها درون زمین از لحاظ فنی فوق العاده کار کرد بلکه یک لیدر و رهبر واقعی بود. کسی که بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را با قدرت بر بازو بسته و عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت. من فکر می‌کنم او با این آمادگی جسمانی و زندگی سلامتی که دارد حداقل ۲، ۳ سال دیگر می‌تواند با قدرت برای پرسپولیس و حتی تیم ملی بازی کند.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن اشاره به فینال جام حذفی یادآور شد: پرسپولیس خیلی پرقدرت این بازی را در دست گرفت. پرسپولیس گل هم زد و می‌توانست در همان ۹۰ دقیقه بازی کار را تمام کند اما در دقیقه ۱۱+۹۰ گل خورد. واقعیت اش را بخواهید شاید من تصور می‌کردم استقلال با زدن این گل بتواند شرایط را به سود خودش تغییر دهد اما بلافاصله ساپینتو اخراج شد تا پرسپولیس برتری روحی و روانی پیدا کند. من فکر می‌کنم استقلال تیم خوبی در لیگ برتر و جام حذفی بود که به سرمربی خودش باخت. ریکاردو ساپینتو من نمی‌دانم اما شنیدم مربی فنی بدی نبوده است اما روی اعصاب و احساسات خودش تسلط نداشت. مربیگری در تیم‌های بزرگ و پرطرفدار یکسری فاکتور و ویژگی‌ها می‌طلبد که اگر سرمربی نداشته باشد به مشکل بر می‌خورد و موفق نمی‌شود. یکی از این موارد آرامش داشتن و خونسردی ذاتی در لحظات سخت و دشوار است. سرمربی تیم بزرگ باید روی اعصاب خودش تسلط و آرامش داشته باشد و این آرامش را به شاگردانش نیز تزریق کند. به هر حال استقلال همیشه رقیب قابل احترامی‌برای تیم پرسپولیس بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار