تمرکز دو مقام ارشد بر راه‌اندازی مرکز ماده 16 در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- استاندار و رئیس کل دادگستری استان دستوراتی جداگانه و هم راستا برای ساخت و صدور مجوز راه‌اندازی مرکز تخصصی ترک اعتیاد یا مرکز ماده 16 دادند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز دو مقام ارشد بر راه‌اندازی مرکز ماده 16 در خراسان جنوبی

استاندار از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مدیرکل بهزیستی استان خواست تا پایان خرداد جلسه مربوط به صدور مجوز مرکز ماده ۱۶ در تهران برگزار و مجوز لازم با توجه به موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی کشور صادر شود.

مهلت یک ماهه مسئولان

جواد قناعت در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار و با مشخص شدن زمین مربوط به ساخت مرکز ماده ۱۶، برای تامین اعتبار ساخت آن با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مکاتبه تا این پروژه با حضور میهمان کشوری در هفته مبارزه با مواد مخدر (۳۱ خرداد تا پنج تیر) آغاز شود.

وی اضافه کرد: براساس ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان مکلف شده‌اند برای ترک اعتیاد به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی و خصوصی یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند اما در اجرای ماده ۱۶ این قانون چنانچه فرد معتاد با وجود زمینه مناسب برای درمان و امکانات لازم برای ترک اعتیاد اقدام نکند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

استاندار خراسان جنوبی در نشست قبلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم بر راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ تأکید کرده بود.

قناعت گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر امسال که در تیر ماه برگزار می‌شود باید برنامه‌های خوبی در استان اجرا شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده اما از عواید ناشی از کشف آنها همچنین مصادره اموال قاچاقچیان چیزی نصیب استان نمی‌شود.

استاندار ادامه داد: از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتظار داریم به طور جدی برنامه‌های کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌ها را رصد کند تا میزان موفقیت هریک از آنها مشخص شود و خروجی مناسبی در این خصوص داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌های استان نباید فقط به اجرای دستورالعمل‌ها اکتفا کنند بلکه برنامه‌های ابتکاری جدید را هم اجرا کنند.

قناعت افزود: در یکی از جلسات آینده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید گزارشی از عملکرد کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌ها ارائه شود.

سخن حق رئیس کل دادگستری

رئیس کل دادگستری استان هم درباره موضوع راه‌اندازی مرکز درمان اعتیاد ماده ۱۶ در استان گفت: بیشترین پرونده‌های مواد مخدر در خراسان جنوبی وجود دارد که رسیدگی می‌شود و تعداد زیادی خودروی توقیف شده در طول سال چندین نوبت به صورت مزایده فروخته شده و درآمد قابل توجهی در مرکز واریز می‌شود اما استان که در پیشانی مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، از داشتن مرکز ماده۱۶ محروم است.

حجت الاسلام موحدی راد افزود: پیگیری می‌کنیم تا زمینی از راه و شهرسازی برای این منظور اختصاص یابد و در نقطه مناسبی از شهر عملیات ساخت و ساز ساختمان مرکز ماده ۱۶ شروع شود که نیاز است اعتبارات لازم ار محل فروش اموال توقیفی برای آن اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار