یک دکترای مشاوره در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تأکید برنامه‌ راهبردی دکتر صحرایی بر فعالیت‌های تخصصی مشاور و روان‌شناس در مدارس

تهران (پانا) - یک دکترای مشاوره تاکید کرد برنامه‌ راهبردی دکتر صحرایی مبتنی بر فعالیت‌های تخصصی مشاور و روان‌شناس در مدارس است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تأکید برنامه‌ راهبردی دکتر صحرایی بر فعالیت‌های تخصصی مشاور و روان‌شناس در مدارس

دکتر مهدی وجدانی‌همت که دارای مدرک تخصصی دکترای مشاوره و با سابقه 18 سال فعالیت تخصصی در حوزه مشاوره مدرسه و فعالیت‌های مرتبط با هدایت تحصیلی با مسیریابی تحصیلی شغلی برای آینده دانش‌آموزان است، به خبرگزاری پانا گفت: ما امروزه در مدارس آموزش‌و‌پرورش و در حوزه فعالیت‌های مرتبط با مشاوره مدرسه، نیاز به توجه و تمرکز بالا داریم. خدمات مشاوره در زمینه ارتقای سلامت روان و پیشگیری و مداخله در آسیب‌های اجتماعی نوپدید را باید به‌عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید تمرکز بر نیروهای توانمند و متخصص برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی در دستور کار قرار گیرد و تمرکزبخشی نسبت به فعالیت‌های تخصصی، مخصوصاً فعالیت تخصصی هدایت تحصیلی شغلی دانش‌آموزان لازم و ضروری است و این مهم باید همچون گذشته و البته بهتر از قبل، به دست متخصصان مشاوره و روان‌شناس در مدارس انجام شود.

وجدانی‌همت ادامه داد: تمرکز بر مدرسه با نقش محوری که در تربیت دانش‌آموزان و آموزش آن‌ها دارد با نگاه به پشتیبانی و سیاست‌گذاری از سمت مجموعه ستادی و ظرفیت‌های موجود و مورد‌نیاز جهت انجام این فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی؛ نیاز به پایش ضروری و تأمین موارد مورد نیاز دارد.

وی افزود: در نهایت به این نیاز داریم تا دانش‌آموزانی را برای آینده آماده کنیم که در حوزه نگرش، دانش و مهارت برای آینده بتوانند نیازهای جامعه، شخص، خانواده و خودشان را فراهم کنند.

وجدانی‌همت خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم بخش مهمی از این فعالیت‌های بیان شده را در برنامه‌های راهبردی ارائه شده توسط دکتر صحرایی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، ببینیم و امیدواریم در مسیر پیش‌رو نسبت به انجام این فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای، اقدامات اساسی صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار