عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ضرورت تمکین شهرداری به احکام و الزامات واگذاری املاک

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران بر ضرورت تمکین شهرداری به احکام و الزامات واگذاری املاک تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تمکین شهرداری به احکام و الزامات واگذاری املاک

زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و پنجاهمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: طبق تبصره دوم ماده هفتم مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی به تاریخ (15/04/1400)؛ واگذاری املاک و فضاهای شهرداری به مجموعه‌های عام‌المنفعه، خیریه، سمن‌ها و تشکل‌ها، انجمن‌ها و موسسات فرهنگی منوط به نظارت مستقیم نمایندگان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران است و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر عملکرد این مجموعه‌ها است.

شمس‌احسان گفت: در دستورالعمل مذکور نمی‌توان حق تصویب واگذاری بهره‌برداری از املاک شهرداری را از شورای اسلامی شهر تهران سلب کرد و در هر صورت واگذاری املاک باید به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبق بند (ب) تبصره ششم ماده واحده بودجه سال 1402 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت ها و موسسات تابعه با عنوان کمک و حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی؛ به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در چارچوب دستورالعمل پرداخت یارانه‌ها و کمک‌ها، ابلاغی به شماره ۱۰۶/۲۱۰۱۶۰ مورخ ۱۴۰۱/۵/۳۱ و با تشخیص و دستور کتبی شهردار تهران از ردیف اعتباری با عنوان "کمک به اشخاص و مؤسسات خصوصی" تا سقف دویست میلیون ریال برای اشخاص حقیقی و تا سقف پانصد میلیون ریال برای مؤسسات خصوصی در هر یک از موارد صرفاً برای یک نوبت در سال پرداخت ‌کند.

وی اضافه کرد: لذا هرگونه پرداخت خارج از ضوابط دستورالعمل مذکور تخلف محسوب می‌گردد و لیست اسامی و مبالغ پرداخت شده را به تفکیک به صورت ماهانه به شورای اسلامی شهر تهران بصورت مکتوب ارائه کنند.

شمس‌احسان گفت: شهردار تهران باید نسبت به حفظ و صیانت از اموال شهر تهران، احکام و الزامات پیش بینی شده در برنامه چهارم و بودجه سال 1402 را به ویژه در قرارداد واگذاری زمین به موسسات ( اعم از خیریه، عام المنفعه و ...) انجام دهد و گزارش مقتضی را در صحن شورا ارئه نماید.

ضرورت پیگیری آخرین وضعیت تملک بیت علامه عسگری

شمس‌احسان در ادامه در خصوص آخرین پیگیری‌ها برای تملک بیت آیت‌الله علامه عسگری گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص الزام شهرداری تهران به تملک بیت مرحوم آیت‌الله علامه عسگری و تبدیل آن به خانه مفاخر و انجام تکالیف بر عهده شهرداری منطقه 1 و سازمان املاک و مستغلات بوده است.

وی اظهار کرد: طی توافق نامه صورت گرفته بین شهرداری تهران و دانشگاه بین المللی علامه عسگری، مبلغی به عنوان علی الحساب به دانشگاه مذکور واریز شده و باقی بندهای قرارداد به علت عدم انجام تکالیف شهرداری به صورت تعلیق درآمده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و دستور اکید شهردار تهران، مبنی بر پیگیری این وضعیت بوده اما علی‌رغم گذشت 10 ماه از دستور شهردار تهران هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

شمس‌احسان تاکید کرد: ضرورت دارد مجموعه مدیریت شهری تهران در راستای عملیاتی شدن مصوبه پیرامون بیت علامه عسگری اقدامات لازم را ترتیب دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار