مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

آموزش در محیط واقعی کار راهبردی اساسی برای توسعه و ترویج فرهنگ تحصیل در هنرستان‌ها است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش در محیط واقعی کار و تولیدی کردن هنرستان‌ها ۲ راهبرد اساسی برای توسعه و ترویج فرهنگ تحصیل در این مراکز است.

کد مطلب: ۱۳۷۴۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش در محیط واقعی کار راهبردی اساسی برای توسعه و ترویج فرهنگ تحصیل در هنرستان‌ها است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ با حضور عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از خانم سحر اسماعیلی، معلم نمونه کشوری و هنرآموز هنرستان آسیه منطقه ۱۴ تهران تقدیر شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور هنرآموزان فنی‌وحرفه‌ای در میان معلمان نمونه کشوری، مایه مباهات و افتخار است و موجب ارتقای آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی است.

عباس بیات تصریح کرد: هم‌اکنون یک میلیون و ۷۰ هزار هنرجو در 7 هزار هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند که برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی به صورت ویژه برای سال تحصیلی آینده در حال پیگیری است.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش در محیط واقعی کار و تولیدی کردن هنرستان‌ها ۲ راهبرد اساسی برای توسعه و ترویج فرهنگ تحصیل در این مراکز است که در همین راستا انتظار می‌رود هنرآموزان سراسر کشور نسبت به تدریس با شیوه‌های جدید و به‌روز به جهت انتقال مهارت و تجربه و ایجاد انگیزه برای هنرجویان اقدام کنند.

وی افزود: اصلاح فرهنگ حاکم بر هدایت تحصیلی و نگرش خانواده‌ها نسبت به رشته‌های مهارتی، امری مهم است که باید به صورت هدفمند برنامه‌ریزی و اقدام شود که محور اصلی این اقدامات، هنرآموزان فعال در هنرستان‌ها هستند.

لازم به ذکر است خانم سحر اسماعیلی که سال جاری موفق به کسب عنوان معلم نمونه کشوری شده و هنرآموز هنرستان نمونه دولتی دخترانه آسیه منطقه ۱۴ شهر تهران است به شیوه تدریس، نحوه تعامل با دانش‌آموزان و همکاران، ارائه نمونه کارها و پیشنهاداتی جهت بهبود مسائل حوزه تخصصی رشته شبکه و نرم‌افزار اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار