به‌مناسبت دهه کرامت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌کند:

تماشاخانه سیار، با حضور هنرمندان کشوری در شیراز مسقر می‌شود

شیراز (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان فارس از استقرار تماشاخانه سیاره با عنوان "مسیر هشتم، کاروان فرهنگی هنری" که از تهران با حضور هنرمندان برجسته حرکت کرده و از روز پنجشنبه ۴ خردادماه تا روز شنبه در شهر شیراز و شهرستان‌های فارس در مکان‌های فرهنگی به اجرا می‌پردازند، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تماشاخانه سیار، با حضور هنرمندان کشوری در شیراز مسقر می‌شود

سعید رضا کامرانی امروز در جمع خبرنگاران، گفت: تماشاخانه سیار در روز نخست در شیراز و در روز جمعه ۵ خرداد با ۴ برنامه در روستاهای کیان‌آباد، سلطان‌آباد و کفترک و دست‌خضر برنامه دارند و در روز شنبه در شهر زرقان و در مسیر بازگشت در سده و در کنار قدمگاه امام رضا (ع) برنامه‌های شاد و مفرحی را برای مخاطبان و کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به سابقه این نهاد با بیش از نیم قرن فعالیت و خدماتی را که در عرصه فرهنگ و هنر عرضه داشته است، گفت: بیشتر خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مربوط به بعد از انقلاب است که با آموزه‌های تمدنی و اسلامی همواره درخدمت جامعه و خانواده‌ها بوده است.

وی به پرورش شخصیت‌های بزرگ در کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: ما در فارس ۵۸ مرکز ثابت، سیار و پستی داریم که با توجه به گستردگی استان فاصله بسیاری بین مراکز است و نیاز به تاسیس مراکز بیشتری داریم.

وی گفت: متاسفانه در شش شهرستان تازه تاسیس در استان مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نداریم و در شیراز به عنوان یک کلان‌شهر تنها ۶ مرکز است که در نقاطی مثل شهرک سعدی و شهرک گلستان که جمعیتی بیش از برخی شهرستان‌ها دارد مرکز نداریم.

کامرانی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با ۳۶ کانون زبان در کشور بیشترین آمار مدرس و زبان‌آموز دارد که بین ۲۵ هزار تا ۴۵ هزار زبان‌آموز دارد.

وی گفت: کانون پرورش فکری به دنبال تربیت استاد نیست، بلکه به دنبال شکوفایی استعدادها و نشان دادن راه به کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به بحث کتابخانه‌های سیار و پیک امید به عنوان یکی از خدمات این مرکز افزود: ما ۶ خودرو سیار داریم که در کنار توزیع کتاب، فعالیت‌ها و خدمات مختلفی را با توجه به خلاقیت مربی از جنبه قصه خوانی، سفالگری، سرود و اریگامی و .... ارائه می‌دهد.

به گفته کامرانی ۶۲ ماموریت در کانون پرورش فکری است گفت: مرکز شماره یک کانون پرورش فکری در شیراز به کودکان با نیازهای ویژه خدمات ارائه می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری ویژه دهه کرامت و روز دختر در مراکز کانون پرورش فکری استان خبر داد.

اعلام فراخوان فرهنگی ادبی برای تو دخترم، را به عنوان یکی از برنامه‌‌های شاخص در دهه کرامت خواند.

وی با ابراز خرسندی از لغو بحث تخریب مرکز شماره یک واقع در باغ ملی شیراز گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، هنوز اجازه فعالیت ، تعمیر و مرمت این مرکز داده نشده است و همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار