مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد؛

وجود هزاران ساختمان پرخطر در پایتخت

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ضمن تشریح حادثه آتش‌سوزی خیابان مولوی به وضعیت ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران اشاره کرد و گفت اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن شهر تهران مشکلی ندارد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وجود هزاران ساختمان پرخطر در پایتخت

قدرت‌اله محمدی، در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی درخصوص آتش‌سوزی خیابان مولوی گفت: با توجه به حجم اجناسی که به صورت انباشته شده در این انبار ۳۰۰۰ متر مربعی دپو شده بود، حدود ۶ ساعت است که آتش‌نشانان درگیر اطفا و لکه گیری هستند که باتوجه به حجم اجناس ممکن است تا صبح طول بکشد.

وی افزود: حادثه فوتی نداشته است اما این مکان مملو از وسایل پلاستیکی است که اثرات این اتفاق که حاوی مواد مسموم کننده است شاید خودش را بر نیروهای من تا ۵ سال آینده نشان ندهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: این ساختمان جزو ساختمان‌های پرخطری بود که در رصد نظارت ما بوده و بیش از ۵ بار اخطار گرفته است، اما جزو ۹۵ ساختمان نبوده است. ساختمان‌های ناایمن به پنج گروه تقسیم می‌شوند و این ۹۵ ساختمان جزو گروه بسیار پرخطر هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: در آخرین اخطار ۲۳ اسفند سال گذشته دستورالعملی به این ساختمان دادیم. البته این ساختمان اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود.

وی بیان کرد: در بیش از ۴ منطقه تهران مانند مناطق ۱۲، ۱۱، ۱۵ و ۱۶ از این دست ساختمان‌ها وجود دارد. آتش‌سوزی امروز اخلال در روند شهری ایجاد کرد و این به سبب عدم تمکین از مقررات آتش نشانی است.

محمدی با بیان اینکه ما یک به یک کوچه‌ها را برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن رصد کردیم و به آنها اخطار دادیم، یادآور شد: دستگاه‌های دیگر نیز باید کمک کنند و اگر مالکین تمکین نکردند از طریق برخورد قضایی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اعلام لیست ۹۵ ساختمان مذکور مشکلی ندارد اما هزاران صفحه به اعلام ساختمان‌های پرخطر نیاز داریم. تقریبا بالای ۱۱ هزار ساختمان پرخطر داریم که تغییر کاربری دادند. به طوری که منازل مسکونی را سوله و انبار کرده‌اند؛ آن هم در کوچه‌هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: باید هزینه را برای چنین افرادی بالا ببریم. برای همین ساختمان نیز از دستگاه قضایی خواستیم که اعلام جرم کند.

محمدی خاطرنشان کرد: ما ضابط قضایی نیستیم و دستمان بسته است. برای این ساختمان‌هایی که تمکین نمی‌کنند جرم انگاری نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار