مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت‌وگو با پانا:

پانا از طریق قشر آینده‌ساز، امید را به جامعه تزریق می‌کند

لیگ رسانه امید با همکاری خبرگزاری پانا و سازمان بسیج رسانه برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج رسانه از برگزاری لیگ «رسانه امید» با همکاری این سازمان و خبرگزاری پانا خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پانا از طریق قشر آینده‌ساز، امید را به جامعه تزریق می‌کند

‌مرتضی کارآموزیان در گفت‌وگو با پانا درباره فعالیت‌های سازمان بسیج رسانه اظهار کرد: «سازمان بسیج رسانه یکی از اقشار بیست‌گانه بسیج است که متولی عرصه رسانه و خبرنگاران و همه کنش‌گران رسانه‌های کشور است. تقریباً از سال ۱۳۹۱ شکل گرفته و در ۳۱ استان دارای دفتر است و توانسته کانون‌های مختلفی در شهرستان‌های کشور ایجاد کند.»

تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در سازمان بسیج رسانه

وی ادامه داد: «رسالت اصلی ما، جبهه‌سازی رسانه‌ها در حوزه مأموریت‌های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است که یکی از مهمترین آن‌ها جهاد تبیین است. یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های مقام معظم رهبری بحث مربوط به جهاد تبیین بود و اقشاری که باید رسالت آن را به دوش بکشند، رسانه است. به همین منظور قرارگاه جهاد تبیین در حوزه رسانه در سازمان بسیج رسانه شکل گرفته است و بحث‌های حضوری و مجازی را همکاران ما، خبرنگاران، مدیران، فعالان عرصه رسانه، فضای مجازی و … در شهرهای مختلف شروع کرده‌اند و موفقیت‌هایی در این عرصه به‌دست آمده است.»

کارآموزیان با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در حوزه جهاد تبیین، امیدآفرینی است، افزود: «‌رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال نو در حرم مطهر رضوی این موضوع را مطرح فرمودند و یکی از دستورکارهای ما هم در سازمان، موضوع امیدآفرینی است.»

برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنیم

مسئول سازمان بسیج رسانه همچنین از تلاش برای تأمین و تحقق اوامر مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات در این سازمان خبر داد و گفت: «‌مقام معظم رهبری برای اولین سال بود که در حوزه انتخابات، خود ایشان اوامری را داشتند و چهار موضوع سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات را مطرح کردند. ما در مشارکت حداکثری کار خواهیم کرد‌. الحمدالله مردم ما مردم بصیری هستند و امسال نیز به مانند سال‌های گذشته حضور چشم‌گیر و حداکثری خواهند داشت.»

رویکرد جدید جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر

وی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه بیشتر در حوزه جریان‌سازی در کشور فعال است، به برگزاری جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر نیز اشاره کرد و گفت: «‌امسال وارد سال نهم برگزاری جشنواره ابوذر می‌شویم. در سال گذشته مشارکت ۶۸۰۰ فعال رسانه‌ای با ۲۱ هزار اثر را شاهد بودیم. این جشنواره در محورهای مختلف بیانیه گام دوم، شعار سال، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی، ارتباط بین رسانه و صنعت، امیدآفرینی به جامعه برگزار می‌شود؛ ولی امسال رویکرد جدیدی را به این جشنواره تزریق کردیم و به رسانه‌‌ای‌ها گفته‌ایم که به‌دنبال کشف و حل مساله در محیط جغرافیایی خود باشند.»

خبرگزاری پانا منویات مقام معظم رهبری را دنبال و پیاده می‌کند / پانا از طریق قشر آینده‌ساز، امید را به جامعه تزریق می‌کند

مسئول سازمان بسیج رسانه که هفته گذشته مهمان خبرگزاری پانا بود، درباره فعالیت‌های این رسانه، با اشاره به اینکه حجم خبری وسیعی در پانا صورت می‌گیرد و دانش‌آموزخبرنگاران زیادی مشغول آموزش خبرنگاری و تولید خبر هستند، گفت: «‌سرریز اخبار پانا را در برخی از جاها و رسانه‌های دیگر شاهد هستیم. نقشه‌راه پانا متنوع و خوب است. هر چقدر پانا رشد کند توانمندی بیشتر دانش‌آموزان نیز اتفاق می‌افتد. پانا یکی از خبرگزاری‌هایی است که الان، منویات مقام معظم رهبری را دنبال و پیاده می‌کند و آن هم تزریق امیدآفرینی به جامعه است. پانا زیبایی‌ها و خوبی‌ها را می‌بیند؛ هم خوب می‌بیند و هم خوب به جامعه نشان می‌دهد و همین باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود و این امید بر روی قشر آینده‌ساز جامعه صورت می‌گیرد.»

لیگ رسانه امید با همکاری خبرگزاری پانا و سازمان بسیج رسانه برگزار می‌شود

کارآموزیان با بیان اینکه توافقاتی بین سازمان بسیج رسانه و خبرگزای پانا در حال انجام است، افزود: «‌از طرف سازمان بسیج رسانه به دانش‌آموزان خبرنگار قول خواهیم داد که رویدادهای تولید محتوای خوب را در قالب لیگ رسانه امید از شهرستان‌های کوچک تا سطح استانی و ملی برگزار کنیم که این اتفاق می‌تواند باعث تربیت نیروی رسانه‌ای برای کشور هم باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار