امام جمعه صفادشت:

جامعه امروز، نیازمند ارتقاءهمه‌جانبه نظام تربیتی در مدارس است

ملارد(پانا) - امام جمعه صفادشت در خطبه‌های نماز جمعه بر اهمیت ارتقاء همه‌جانبه نظام تربیتی مدارس، در جهت پیشرفت کشور تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جامعه امروز، نیازمند ارتقاءهمه‌جانبه نظام تربیتی در مدارس  است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبرو، امام جمعه صفادشت در خطبه‌های نمازجمعه ضمن اشاره به اهمیت نظام تربیتی در پرورش دانش‌‌‌آموزان بیان کرد: جامعه ما امروز بیش از هرچیزی به ارتقاء نظام تربیتی در عرصه‌های مختلف نیازمند است. با تربیت صحیح فعالان اقتصادی ما می‌توانند کارگشای کشور از بن‌بست‌ها باشند. با تربیت صحیح نیز فعالان فرهنگی، هم میتوانند نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر به مدیران اقتصادی، اساتید اقتصاد و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، تمام آنان بر یک نکته اتفاق نظر دارند که اقتصاد اسلامی به عنوان یک اصل محوری است در اداره کشور، رعایت نمی‌شود.

خوبرو افزود: کلمه اسلامی برای ما مهم است، در جامعه‌ای که جامعه بر پایه ایمان دینی است، جامعه در چهارچوب نظریه ولایت فقیه اداره می‌شود و اگر نظام اقتصادی مبتنی بر اقتصاد اسلامی باشد همه راهکارها، مصوبات، تصمیمات و چهارچوب‌ها بر محور اسلام و خدا باشد، همانطور که در عرصه فرهنگ، تربیت گره‌گشا است، در سایر موارد نیز، کارگشای راه است، در عرصه اقتصاد هم، اگر یک شخصی اقتصاددان است اما بی‌نماز و بی‌دین، او فقط علم اقتصاد را دارد اما محور الله نیست، او جامعه را قطعاً از بن‌بست نجات نمی‌دهد و حتی مشکل‌ساز هم خواهد بود.

امام جمعه صفادشت تصریح کرد: امروز دهه هشتادی ما حاصل دوازده سال تحصیل در نظام تربیتی است، فرصت‌های زیادی را مربوط به برنامه‌های تربیتی، مهارت‌آموزی، سواد رسانه‌ای داشته که همه این‌ها قربانی آموزش و کنکور شده‌اند. تمام انتظارات جامعه در آموزش، رقابت، تست، آزمون و کنکور خلاصه شده که در مقابل انتظاری که از تربیت یک انسان است، انسانی که هویت مذهبی، انقلابی و تربیت انسانی را حفظ کند، چیزی نیست.

وی خاطرنشان کرد: عرصه مهارت‌‌افزایی، در جامعه موثر است انسانی که در عرصه خلاقیت و امید به آینده، مهارت داشته باشد، فریب فضای مجازی را نخورد، یعنی تربیت و آموزش درستی داشته است.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدپارسا رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار