سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شیراز:

آموزش و پرورش قوی در گروی معلمان و مدارس قوی است

شیراز (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شیراز با اشاره به دیدار اخیر معلمان با رهبر معظم انقلاب، و فرمایشات ایشان مبنی بر اینکه معلمان باید نگاهی پدرانه به دانش‌آموزان داشته باشند و هر کاری را که برای فرزند خود صلاح می‌دانند در حق دانش‌آموزان انجام دهند؛ گفت آینده کشور را، آموزش و پرورش رقم می‌زند، بنابراین هرجا که آموزش و پرورش قوی باشد جامعه‌ قوی خواهد بود و قوی بودن آموزش و پرورش در گروی معلمان و مدارس قوی است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش قوی در گروی معلمان و مدارس قوی است

رضا مراد صحرایی در اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی که به میزبانی شیراز در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام برگزار شده بود، اظهار کرد: نماز در وزارت آموزش و پرورش در تمام سطوح مطالبه اصلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی که به داشتن ایرانی قوی کمک می کند باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد، معلم را عنصر اصلی تحول در مدرسه دانست و افزود: اگر آموزش و پرورش قوی می‌خواهیم باید معلمان و مدارسی قوی داشته باشیم.

صحرایی در پاسخ به چگونگی تقویت و قوی کردن آموزش و پرورش برای دستیابی به ایران قوی، یکی از راهکارهای قوی کردن جامعه را، تقویت هویت دانش‌آموزان عنوان و اظهار کرد: از نظر هویت، کشور ما ایران در جهان بی نظیر است به طوریکه بسیاری از کشورهای جهان حتی به اندازه شیراز هویت ندارند؛ دینداری از ارکان اصلی هویت کشور است، ایرانیان در طول تاریخ یکتاپرست بوده‌اند و اقامه نماز از مظاهر دینداری و جزئی از هویت کشور ما است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وطن دوستی جزیی از ایمان است، باید دانش‌آموزانی وطن دوست و پرچم دوست تربیت کنیم، اضافه کرد: حجاب بُعد دیگر هویت دینی ما است، اگر بخواهیم اهمیت عفاف و حجاب را بدانیم باید ببینیم دشمن چقدر برای از بین بردن آن تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، ایران را از درون قوی می کند. البته هرچه برای قوی شدن نیاز داریم در درون آموزش و پرورش وجود دارد.

صحرایی گفت: انقلاب های بسیاری در طول تاریخ اتفاق افتاد، اما پس از مدتی از بین رفت. در تاریخ معاصر نیز در بهار اسلامی اتفاقاتی افتاد که پایدار نماند. اما انقلاب اسلامی چون بر پایه دینداری بنا شده است روز به روز قوی تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های دیگر نیازمند مدیرانی قوی هستند، ناچار باید این نیروها را از درون آموزش و پرورش تامین کنند، بنابراین با وجود کمبود نیرو سعی می کنیم با دستگاه‌های مذکور همکاری کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر آموزش و پرورش در اولویت باشد و بتواند اهداف خود را محقق کند بی شک جامعه ما قوی خواهد شد. خدمات فرهنگی و کار فرهنگی دو مقوله ای است که در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار داد. البته آموزش و پرورش همواره کار فرهنگی اصیل را در دستور کار دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: اجلاسیه نماز دانش‌آموزی کار ارزشمندی است که از ابتدای سال تحصیلی جاری در استان فارس در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد برگزاری آن هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن عبادت جمعی از دانش‌آموزان در حضور رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: کجای دنیا سراغ دارید که دانش‌آموزان اینگونه مانند فرزند، گرد رهبرشان حلقه بزنند.

صحرایی با بیان اینکه بیش از ۶۹ هزار نمازخانه در مدارس کشور وجود دارد، گفت: امسال تابستان متفاوتی خواهیم داشت. ایده مدرسه، مسجد و منزل، طرح بسیار ارزشمندی است و تلاش داریم مدارس در تابستان فعال باشند و تعامل نزدیک بین منزل، مدرسه و مسجد در تابستان ادامه یابد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: استان فارس در انجام کارهای فرهنگی همواره پیشگام است. البته سایر استان ها نیز در این زمینه فعال هستند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آن قدر وسیع است که هریک از استان‌ها می توانند میزبان برنامه‌های بزرگ ملی باشند.

صحرایی تصریح کرد: امروز شیراز میزبان برنامه معنوی اجلاسیه سراسری نماز است و تابستان به نحو دیگری و در راستای انجام کارهای تربیتی میزبان مسابقات ورزش دانش‌آموزی آسیایی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار